Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door pa3bwk
#59020
Heeft er iemand ervaring met Meteobridge?
Ik gebruik een Davis VP2
Ik wil mijn weerdata weer on-line gaan zetten maar nu zonder een PC.
Omdat dit systeem my wel aanspreekt (je hoeft dus geen energieslurpende PC aan te hebben)
Spreekt dit mij wel aan.

Gr. Wilko

Http://www.meteobridge.com
Door wvdkuil
#59023
pa3bwk schrijft:
Heeft er iemand ervaring met Meteobridge?
Ik gebruik een Davis VP2
Ik wil mijn weerdata weer on-line gaan zetten maar nu zonder een PC.
Omdat dit systeem my wel aanspreekt (je hoeft dus geen energieslurpende PC aan te hebben)
Spreekt dit mij wel aan.
Gr. Wilko
Http://www.meteobridge.com
Goede middag Wilko,
Ja er is ruime ervaring met Meteobridge, ook op dit forum.
Mijn site http://www.wiri.be/weather2/index.php?p=10 is daar een voorbeeld van.
Op die site demonstreer ik zowel de mogelijkheden van Meteobridge als van mijn Leuven-Template.
Op http://www.wiri.be/saratoga/wxindex.php zie je dat hetzelfde Meteobridge apparaat gelijktijdig ook naar een Saratoga template kan opladen.

Gebruik ook even de zoekfunctie (rechts boven aan) en je krijgt diverse diskussies over dit onderwerp

Van de in totaal 50 bij mij bekende gebruikers van de Leuven-Template gebruiken er 6 Meteobridge.

Ik denk daarom dat je met een Meteobridge zeker geen miskoop doet.

Succes en met vragen kun je zowel op het forum als via een mail bij mij terecht,

Wim
Door pa3bwk
#59024
Beste Wim,

Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Inmiddels ben ik wat verder en heb nu de vraag uitstaan bij Meteobridge of ik ook direct kan uploaden naar deze site. Op dit moment twijfel ik of ik weer een aparte website wil gaan maken of dat ik genoegen neem met de data die op deze site wordt neergezet.
Ik wil het gebruik van flash vermijden, het ziet er vaak mooi uit maar alle IOS devices kunnen daar niet mee overweg. Ik ga meteen even op jouw site kijken.

Groeten, Wilko
Door wvdkuil
#59026
pa3bwk schrijft:
Beste Wim,

Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Inmiddels ben ik wat verder en heb nu de vraag uitstaan bij Meteobridge of ik ook direct kan uploaden naar deze site. Op dit moment twijfel ik of ik weer een aparte website wil gaan maken of dat ik genoegen neem met de data die op deze site wordt neergezet.
Ik wil het gebruik van flash vermijden, het ziet er vaak mooi uit maar alle IOS devices kunnen daar niet mee overweg. Ik ga meteen even op jouw site kijken.

Groeten, Wilko
Hallo Wilko,
Ook dat is mogelijk en dat is al door diverse Meteobridge/HWA gebruikers bediscussieerd op dit forum.
Er wordt een hwa-template bestand door meteobridge verwerkt. En als je geen aparte website hebt wordt dat op opladen naar de homepage bij je provider. Volgens mij biedt iedere provider van je internet verbinding wel een gratis home-page aan. Daar wordt dat bestand dan neer gezet en opgehaald door HWA.

Succes, Wim
Door pjvanvelzen
#59030
Ook ik gebruik al een maand of vier meteobridge en ben zeer tevreden. Tot op heden heb ik nog geen enkel probleem met de meteobridge ondervonden. Terwijl zijn voorganger, een energie-zuinige PC, regelmatig vastliep. Daarnaast gebruik ik het template van Leuven! Ook daar ben ik eer tevreden over. Het was wel even lastig om het op gang te brengen maar met de hulp van Wim is dat uitstekend gelukt.
Met vr gr Paul van Velzen
www.nieuwweer.nl
Door pa3bwk
#59033
Beste Paul,

Ook dank voor jouw reactie.
Ik heb besloten dit in gang te zetten, ook ik werd gek van vastlopende pc's.
Gelukkig ben ik bekend met het bouwen van een web site maar kan mij best voorstellen dat het even puzzelen
Is voordat de zaak goed werkt.

Wel ben ik benieuwd welke hardware jij hebt gebruikt om de software op te zetten.
Ik neig naar de Dlan omdat ik die alleen maar in een stopcontact hoef te prikken zonder los kastje/voeding.

Gr. Wilko
Door wvdkuil
#59037
pa3bwk schrijft:
Beste Paul,
. . . . ingekort . . .
Wel ben ik benieuwd welke hardware jij hebt gebruikt om de software op te zetten.
Ik neig naar de Dlan omdat ik die alleen maar in een stopcontact hoef te prikken zonder los kastje/voeding.

Gr. Wilko
Hallo Wilko,
Gelukkig zijn er weinig problemen met de Meteobridge hardware. Maar let wel op hoe je een en ander aansluit.
Er is geen probleem met de afstand tussen voeding en meteobridge
maar wel met de afstand tussen meteobridge en weerstation.

Als je op het forum van meteobridge (en andere b.v. www.wxforum.net) een probleem ziet dan is het vaak de kwaliteit of lengte van de USB-kabel. Of men is vergeten een usb 2.0 hub te gebruiken tussen sommige weerstations en TP-LINK en Dlink Meteobridge.

Dus als het weerstation iets verder van het stopcontact af zit waar je de D-Link wilt inprikken, zou ik toch kiezen voor een andere oplossing. Los van het feit dat als de voeding van de D-link het begeeft je het hele apparaat weg kan gooien. Bij de Asus en de TP-LINK volstaat een nieuwe voeding.

De Asus kan je al volledig "flashed" kopen met de licentie (http://www.awekas.at/shop/index.php/awekas-bridge-2.html), dat is ook een voordeel.

Succes met je keuze, Wim
Door pa3bwk
#59053
Ik ga deze week een kastje kopen en er mee aan de gang.
Zoals jullie al aanvoelen kom ik geheid aankloppen voor adviezen.
Hiermee hoop ik mijn jarenlange frustratie van vastlopende PC's op te lossen, ben benieuwd!

Gr. Wilko
Door pa3bwk
#59055
Status update, router gekocht, zojuist de firmware geflashed, nu verder!