Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door wvdkuil
#59382
riccardo75 schrijft:
Ok top wim. kwa keuze zijn er voor programma,s zo tezien, beste en (simperste oplossing) is dus de meteohub, nu heb ik vaker dingen geflasht moet dus even tijd nemen om me erin teverdiepen,
vandaag wel de wmr88 binnen gekregen. windmeter op dak nok gezet plus mines 8 meter hoogte boven de schoorstenen uit, hygrometer onder de uitbouw gezet anderhalf meter van de grond onder de regengoot, de regenmeter staat nog in de kamer, deze wil ik ff voorzien van een stukje trespa voor op de pergola. morgen klusje het werd zo snel donker, ik moet zeggen de signalen van de wmr 88 doen het top, de windmeter moet door 2 betonnen vloeren, ontvangst is top elsmede de hygro. de regensensor komt iets verder testaan. dat zie ik morgen, en dan alles eens ff goed doorlezen, ff wennen tegenover de lacrosse 2300. kwa degelijkheid zit er al een boel verschil in,
zodra alles goed aan de loop is en ik snap het station volledig ga ik aan de slag met meteohub, . Had al een laptop aangeschaft maar die kan de deur weer uit, omdat ik dus het stroom verbruik wel naar beneden wil brengen, nu had ik ook nog een konig ip camera staan met infrarood, duie ik wil gaan combineren met de aankomende website,
omdat ik vanaf zolder windmeter hoogte vrijbeeld heb op het eemskanaal wou ik de camera daar wil op richten aangezien hier veel scheepvaart langskomt, en vrij beeld op het landschap heb, dus ideen geneog maar het uitvoeren gaat ff puzzelen worden ;)
ik Ik neem aanr dat het een schrijffout is en dat je Meteobridge bedoelt en niet Meteohub.

Meteobridge kun je op de TL-MR3020 flashen, Meteohub niet.
Het flashen van de Meteobridge loader gaat zeer eenvoudig en is goed gedocumenteerd.
Grt Wim
Door riccardo75
#59390
je hebt gelijk jan
ik heb hem nu verplaatst op 1 meter boven de grond onder het voederhuis van de vogels
geen direct zonlicht en hangt vrij in de omgeving
Door riccardo75
#59421
zie nu pas je post wim ik wou eerst idd de meteohub bij weerhuisje bestellen,
maar na goed lezen hier op forum is het verstandig op de meteobridge tenemen, heb nu de tp link besteld bij de conrad, . het weerstation draait nu stabiel met culumes,aleen culumes wordt me ook al erg ingewilleld met bd de steelmeters teinstallen, maar wil het toch graag standalone hebben dit ook ivbm stroomkosten, zodra de tip link binnen is zal ik jullie op de hoogte houden ;)