Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Vijversenkoi
#59244
Weet hier iemand of er een weerstation(s) op de markt zijn die uitbreidbaarheid zijn? Uitbreidbaarheid met modules of zo iets gelijkaardigs. Je begint met een standaard pakket, vb; regen en windmeter, temp. meters binnen en buiten (waar je later vb; nog temp. meters kan op aansluiten) maar vooral vb; een ozon of aantal zon meter enz. kan op aansluiten. En natuurlijk met 1 weerstation + PC aansluiting.

Of is dit wat te veel van het goede gevraagd. :silly:
Door wvdkuil
#59245
Vijversenkoi schrijft:
Weet hier iemand of er een weerstation(s) op de markt zijn die uitbreidbaarheid zijn? Uitbreidbaarheid met modules of zo iets gelijkaardigs. Je begint met een standaard pakket, vb; regen en windmeter, temp. meters binnen en buiten (waar je later vb; nog temp. meters kan op aansluiten) maar vooral vb; een ozon of aantal zon meter enz. kan op aansluiten. En natuurlijk met 1 weerstation + PC aansluiting.

Of is dit wat te veel van het goede gevraagd. :silly:
Wel een Davis Vantage Pro voldoet aan die eisen. 1 of meerr consoles, eventueel windmeter los te plaatsen van regenmeter, meerdere temp/hum sensors (ook voor watertemperatuur)mogelijk, meerdere bodem sensoren, UV, solar enzovoort. Alle uitbreidingen zijn los aan te schaffen. Iets voordeliger als je meteen een combinatie koopt met solar en uv.

Maar aan de Davis reeks hangt nu eenmaal een stevig prijskaartje.

Andere uitbreidbare sets waar ik zelf ervaring mee heb is de Oregon reeks met meerdere temp/hum sensors,een UV (geen solar) sensor en een aparte tempsensor t.b.v. vijver of zwembad.

Benieuwd naar de andere reacties op je vraag, welke sets er nog meer in gebruik zijn.

Groeten, Wim
Door wvdkuil
#59248
Vijversenkoi schrijft:
win
ik zie dat u al gereageerd hebt, dat is snel :P
Bedoel je de davis vantage pro 2 ?
Ja inderdaag. En ik denk dat de oude Vantage Pro niet meer te vinden is.

Kijk ook altijd naar de wireless versie. Daar is de meeste uitbreiding op mogelijk (denk ik).
De bekabelde versie kan in sommige slechte omstandigheden betere ontvangst garanderen, maar ik weet niet of je daar ook alle extra sensoren (veel alleen wireless verkrijgbaar) op kunt aansluiten.

Groeten, Wim