Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door NL1PDV
#60559
Hallo allemaal,

Ik heb een TFA Nexus ,

Nu heb ik deze sinds gisteren alleen loop ik tegen verschillenden dingetjes aan.

1: Het regent nu buiten maar mijn weersvoorspelling geeft aan dat het mooi weer is.
2: De maand stand geeft niets aan , daarmee bedoel ik een "leeg" maantje.
3: Ik heb mijn wind meter nog niet op gehangen , maar als ik deze in mijn hand houd en geef een slinger aan de snelheidsmeter dan zie ik niets gebeuren ??
Dit zal wel logisch zijn denk ik maar een bevestiging ???

Zijn heel wat vragen maar ben ook een beginnende weerfanaat ..

Groet

Peter
Door fbockstael
#60561
Hoi Peter,

Ik heb geen TFA Nexus hoor, dus ik kan het niet echt beantwoorden voor je, amar:

1. Een voorspelling is hoe het weer gaat worden, niet hoe het IS. Daar heb je weer al die andere waardes voor.
Hoe ver de Nexus voorspelt weet ik niet, maar het lijkt me logisch als ik naar buiten kijk.
Vanavond of vannacht zal die voorspelling wel weer veranderen in een regenwolkje :(

2.Het is toevallig vandaag een volle maan, dus misschien zie je hem verkeerd en is hij vol? Wacht even een paar dagen en zie wat er gebeurt.

3. Je zou in ieder geval iets moeten zien. Maar dat is afhankelijk van het gegeven of er een windmeter gedetecteerd moet worden door het basisstaion en misschien zelfs wel van de verversingsfrequentie van je display.

Geen idee hoe dicht ik in de buurt van de waarheid zit, maar dit kwam zo bij me op.
En het is ook leuk om antwoord te krijgen natuurlijk. :laugh:

Succes,

Franklin