Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door wsMaurik
#62089
Op Kickstarter loopt momenteel een weerstation project met wel enkele leuke toevoegingen.

BloomSky

Meet temperatuur, vochtigheid, druk, UV en heeft een ingebouwde camera en wifi module. Er komt een API (zeggen ze) zodat we eea zelf kunnen integreren ipv via de cloud.
Door ws vreewijk
#62112
Ziet er goed uit maar zit nog in de ontwikkelfase zie ik.

.Ik zou eerst eens afwachten op de eerste resultaten.

Zoals Netatmo systeem zitten er wel wat haken en ogen aan.

Wel moet ik zeggen het eerste systeem wat alle technische mogelijkheden benut.

Als echte Davis fan moet ik bekennen dat daar de technische mogelijkheden niet vol worden benut.

De techniek is sterk verouderd,de metingen echter niet.

Mvr ge Chris
Door wvdkuil
#62113
Als het apparaat er ooit komt, want er moeten wel genoeg "backers" zijn dan is het voor het eerst sinds lange tijd dat nieuwste techniek wordt gebruikt. Ik ben het dus helemaal eens met Chris op dat punt.

Alles in de cloud voor de huidige zaken inclusief time lapse van de lucht / wolken.
Waar je ook bent de gegevens snel kunnen opzoeken.

Een ECHTE regensensor die signaleert of het regent en hoeveel. En niet wacht totdat de eerste kiep er is om te zeggen: nu is er al 0.2 mm gevallen.

En net als de NetAtmo is het nieuw en zullen we moeten leren wat er mee kan.

De bezoekers op mijn eigen site willen in 1 oog-opslag zien wat het weer nu is, de weer waarschuwingen als ze er zijn EN de korte termijn verwachting.

95 % kijkt meerdere keren per dag, 90% alleen naar de start pagina.

En net zoals met weatherlink.com en Netatmo zal het nu weer mogelijk zijn om de eigen gegevens op te halen en te verwerken in de site. Als ze meteen de gegevens doorladen naar WU is de historie er meteen ook.

Maar, als het door gaat komt mijn unit pas in maart 2015. Toch weer lang wachten.

Wim
Door nolversteeg
#62114
Heel Mooi,

Alleen waar kan ik dat ding "krijgen" dan zet ik dat in mijn tuin whatever.
We zitten met z'n allen al heel lang te kijken naar zoiets. maar er wordt stiekem veel geld aan verdiend. vanavond punten gescoord met de regenvoorspelling.
Maar er zijn er die daar Euro's mee scoren.


Groeten Nol
Door tuinmantom
#62116
Een ECHTE regensensor die signaleert of het regent en hoeveel. En niet wacht totdat de eerste kiep er is om te zeggen: nu is er al 0.2 mm gevallen.

De regensensor kan helemaal niet meten hoeveel regen er valt, hij geeft enkel aan of het regent en doet een schatting van de intensiteit. (staat ergens in de antwoorden van de makers zelf op een vraag)

Dus een weerstation dat geen pluviometer of anemometer heeft en zeer bedenkelijke temperatuurmeting. Misschien is de webcam bruikbaar, maar de beelden worden zomaar naar wildvreemden gestuurd (wat ze met een mooi woord "cloud" noemen). Ik heb toch liever zelf de controle over wat op het web komt.

Als ik het gratis zou krijgen, zou ik het niet willen, ik zou me er enkel maar aan ergeren :)
Door Vijversenkoi
#62125
Het zie er heel leuk uit. Zoiets, als het niet teveel zal kosten, is voor mij wel een leuk meeneem product.
Afwachten dus.
Door jorissynaeve
#62131
Een ECHTE regensensor die signaleert of het regent en hoeveel. En niet wacht totdat de eerste kiep er is om te zeggen: nu is er al 0.2 mm gevallen.

Even off-topic, maar je bedoelt dus een sensor die de kleinste neerslaghoeveelheid meet? Dat bestaat niet, maar je kan het wel zeer goed benaderen:
Een combinatie met een "normale" regenmeter van 0.2mm en een druppelteller (die zelfs een idee van de grootte van de druppel meegeeft) kan je wel een vrij nauwkeurige neerslaghoeveelheid geven tot 0.01mm. Zie http://usr260508.i-net.be/WGD/index.php/neerslag-history