Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door jaccies22
#64805
Ik heb een vraag. Wij zijn een modelviegclub met een eigen website, we willen een weerstation aanschaffen niet al te duur(budget rond de Euro150) dat we buiten het clublokaal willen ophangen en verbinden met onze router. En dat we gegevens uit kunnen lezen van het weerstation via HTTP commando’s of dat het weerstation gegevens kan verzenden via FTP en dat we die gegevens kunnen publiceren op onze Joomla website.
Belangrijk voor ons is windrichting, windsnelheid en temperatuur.
Is dit mogelijk?
Alvast bedankt voor de moeite
Door WSParkstad
#64807
Er is echter wel een regeltje en die luidt dat je voor een dubbeltje niet eerste klas kunt zitten.

Weet niet of reclame gemaakt mag worden dus zal ik dit ook niet doen maar met Googlen kom je zeker op 2 bekende leveranciers waar je deze vraag eventueel beter kunt neerleggen aangezien die precies weten wat men dan nodig heeft en dit voor 150 euro te realiseren is.
Voor jullie club zou ik wel uitgaan van een goed werkende hardware.

Succes en is niet dat ik lui ben maar weet niet alle prijzen uit mijn hoofd wat betreft weerstations die voldoen aan jouw vraag.

Groeten.

Marcel.
Door T.J.
#64809
Ik denk niet dat dit te realiseren is voor 150 euro.
Misschien met een tweedehands weerstation?
Ikzelf gebruik meteobridge om data te uploaden naar mijn website dmv. http en ftp.
Dan hoef je geen pc 24/7 te gebruiken en verbruikt weinig stroom.
Inderdaad even googlen naar de mogelijkheden.
Er zijn ook weerstations met ingebouwde wifi (froggit hp1000) deze sturen data direct via de router naar WU maar dan kun je geen ftp of http gebruiken.
Je kunt wel de data van WU gebruiken op je website.

Succes met de aanleg van het eigen weerstation.

Gr. Tjeerd
Door jaccies22
#64812
bedankt Tjeerd voor je reactie

ja ik weet er zijn ook weerstations met netwerkunit zoals
de Alecto WS-4500 die kun je via PC-programma overal uitlezen via het internet,
als een programma dat kan moet het toch ook mogelijk zijn via http de gegevens opvragen van die netwerkunit.

ik zal eens naar meteobridge kijken , welke weerstations die ondersteunt
welk weerstation gebruik jij?
Door T.J.
#64814
Goedenavond.

Ik gebruik een Oregon Scientific WMR200, deze heb ik tweedehands aangeschaft.
Meteobridge licentie kost 65 euro, de hardware ongeveer tussen 20 en 35 euro via e-bay.
Zelf kun je de software erop flashen, en eerst een trial periode voor de meteobridge.
Als het bevalt kun je de licentie eenvoudig verkrijgen.
Ik heb voor de meteobridge gekozen vanwege zijn formaat(5x5cm.), laag stroomverbruik en simpele interface via webbrowser om alles te configureren.
Ook de WMR88 wordt ondersteund door meteobridge.
Verder de Davis stations.
La Crosse WS2300
Meade:
TE923, TE827, TE821, DV928 ook bekend onder de volgende merknamen: Mebus, Irox, Honeywell, Nexus.
En nog enkele.
Genoeg keus dus.

Succes met het opzetten van jullie weerstation.

Gr. Tjeerd