Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door gensnet
#64937
Dag lezers,

Ik weet het 't is een kwestie van smaak met eigenlijk "alles".......

Een paar jaar geleden kocht ik een FTA Nexus NX pro weerstation en nu krijg ik honger naar méér en ik zit te denken aan een TFA Meteotime duo of aan de Davis Vantage Vue. Nu woon ik midden in de bebouwing dus echt betrouwbare gegevens (met name van wind) krijg ik domweg niet. Temperatuur en regen gaat goed. Ik ben maar een "hobbyist" en daarom denk ik dat een Davis Vantage Vue wat te hoog is gegrepen, omdat dit apparatuur is voor "echt" professioneel gebruik. Bovendien is de apparatuur puur Amerikaans en moet je voor elke uitbreiding weer dure dingen aanschaffen. Hier speelt het prijskaartje natuurlijk ook niet een ondergeschikte rol met de Davis Vantage Vue in vergelijking met de TFA Meteotime duo.

Groeten út Fryslân van -= GensNet =- (Jan)
Door ws vreewijk
#64939
Beste Jan,

Niemand kan voor jou beslissen.

Eigenlijk heb je de vraag zelf al beantwoord toch?
Je overdenkingen en mogelijkheden heb je er ook bijgeschreven dus zou ik zeggen hak de knoop door:)

gr Chris
Door bgr
#64942
Het financiële plaatje is natuurlijk heel belangrijk.
Wat Davis betreft: als je op den duur ook wilt uitbreiden dan moet je de keuze niet op de Vue laten vallen. Daar kun je niets aan uitbreiden. De VantagePro 2 is dan verstandiger, want die biedt die mogelijkheden wel. Maar is wel duurder.

Succes met je keuze
BertGr.
Door T.J.
#64948
Goedendag.

Het is uiteraard een kwestie van smaak, maar belangrijk is ook, wat wil je meten en wil je de data gebruiken, alleen voor jezelf of wil je site maken om de data te delen?
Kortom de mogelijkheden die je wil benutten hebben invloed op de keuze.
Ik zit ook in een woonwijk aan de rand van het dorp, maar probeer de data zo nauwkeurig mogelijk vast te leggen door de sensoren zo goed mogelijk te plaatsen.
Dit lukt tot nu toe aardig, waar een wil is is een weg.
Dit is ook de reden dat er stationsclassificatie's bestaan!

Succes met je keuze en met de hobby!

Gr. Tjeerd (ek ut Fryslan)