Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door giantocr
#70732
petergroeneveld schrijft:
Voor dit leuke project ook een setje van 6 onderdelen besteld. Voor een totaalprijs € 23,90 :) Dit wel bij 6 verschillende aanbieders moeten doen. Het onderdeel waar ik het langst op moet wachten zou 8 dagen zijn zoals het op de bestelling staat dus ik ben ook benieuwd.

Wel een vraag om de elektronica te huisvesten wordt gebruik gemaakt van 2 pvc bochten van 90 graden. Heeft iemand hier een andere oplossing voor gevonden? Ben zelf ook aan het bedenken of er andere mogelijkheden zijn.

Groeten,
Peter.


Hoi Peter,

Werkt best wel hoor met twee pvc bochten, heb ik ook.
Maar je zou ook een nestkastje kunnen gebruiken.

Gr,

Piet
Door Toulon7559
#70734
Rondkijkend, kwam ik bij RIVM dit vergelijk tegen m.b.t sensoren.

Als je een keer zo'n lijstje hebt, dan krijg je veel hits via Google m.b.t. experimenten.
Door petergroeneveld
#70735
giantocr schrijft:
petergroeneveld schrijft:
Voor dit leuke project ook een setje van 6 onderdelen besteld. Voor een totaalprijs € 23,90 :) Dit wel bij 6 verschillende aanbieders moeten doen. Het onderdeel waar ik het langst op moet wachten zou 8 dagen zijn zoals het op de bestelling staat dus ik ben ook benieuwd.

Wel een vraag om de elektronica te huisvesten wordt gebruik gemaakt van 2 pvc bochten van 90 graden. Heeft iemand hier een andere oplossing voor gevonden? Ben zelf ook aan het bedenken of er andere mogelijkheden zijn.

Groeten,
Peter.


Hoi Peter,

Werkt best wel hoor met twee pvc bochten, heb ik ook.
Maar je zou ook een nestkastje kunnen gebruiken.

Gr,

Piet


Piet een nestkastje ja dat kan ook maar ziet er niet zo professioneel uit vind ik. In de FAQ's van het project heb ik wat voorbeelden kunnen vinden.
Door giantocr
#70737
@ All,

Zojuist het script ontvangen en geplaatst in de template van Wim op mijn site.
Ziet er perfect uit Wim hartelijk dank voor het script weer een knap stukje werk van je.
Ik hoop dat velen t.z.t. er ook gebruik van gaan maken.

Link: http://www.meteosauwerd.nl/weather/

Vr groet,

Piet

PS,

De meet gegeven zijn nog niet van buiten heb hem nog binnenshuis liggen, maar komende dagen ga ik hem buiten ophangen.
Heb vrijdag de boel pas binnen gekregen, en om alles even aan de praat te krijgen en werkende te krijgen zit even werk in.
Maar het draait.
Door WSParkstad
#70738
petergroeneveld schrijft:
Voor dit leuke project ook een setje van 6 onderdelen besteld. Voor een totaalprijs € 23,90 :) Dit wel bij 6 verschillende aanbieders moeten doen. Het onderdeel waar ik het langst op moet wachten zou 8 dagen zijn zoals het op de bestelling staat dus ik ben ook benieuwd.

Wel een vraag om de elektronica te huisvesten wordt gebruik gemaakt van 2 pvc bochten van 90 graden. Heeft iemand hier een andere oplossing voor gevonden? Ben zelf ook aan het bedenken of er andere mogelijkheden zijn.

Groeten,
Peter.


Gewoon een tip, een klein vogelhuisje ;-)
Door Toulon7559
#70739
Zijn er aanwijzingen op welke hoogte er het best gemeten kan worden voor goed vergelijkingsmateriaal?
Iets vergelijkbaar met bijv. de eisen die worden gesteld voor 'formele' temperatuurmetingen?

Ook maar iets eens proberen en bij Ali*** een GP2Y1014AU0F besteld.
Aangezien goede ervaringen daarmee voor de thermo/hygrometers in de tuin, denk ik over een ventilatiepijp als behuizing, bijv. onderaan mijn windmetermast in een extra pijp naast de huidige thermo/hygrometer.

Zo'n pijpje beschermt goed tegen neerslag en geeft vanzelf natuurlijke verticale trek, die ik nog kan stimuleren met een kleine fan.
Alleen nog bedenken hoe ik eenvoudig afscherm tegen indringende beestjes zonder de luchtstroom incl. deeltjes te verstoren ......
Of is het eenvoudige alternatief om regelmatig even te kijken en af te stoffen?



Zo'n opstelling als op het plaatje deugt m.i. niet, want die is misschien goed voor meting van temperatuur en vocht, maar zal als dustsensor vooral veel stuifmeel meten van de plantjes eronder.
Aan mijn windmeetmast is de dustsensor vrij daarvan.
Door relin
#70740
Toulon7559 schrijft:
Alleen nog bedenken hoe ik eenvoudig afscherm tegen indringende beestjes zonder de luchtstroom incl. deeltjes te verstoren ......


Ik denk er over om gaas voor een muggenhor te gebruiken.

Gr
Door WSParkstad
#70741
relin schrijft:
Toulon7559 schrijft:
Alleen nog bedenken hoe ik eenvoudig afscherm tegen indringende beestjes zonder de luchtstroom incl. deeltjes te verstoren ......


Ik denk er over om gaas voor een muggenhor te gebruiken.

Gr


Denk dat dit niet ten goede komt van de meting, vrij zicht denk ik zo en als dat wel zou kunnen zou het er toch wel zijn denk ik zo.

Och ik moet niet zoveel denken hahahaha.

Succes.
Door relin
#70742
Je steekt het aanzuigslangetje dan toch door het gaas naar buiten. Moet werken toch?

Moet eerst de spullen hebben en gaan "prutsen" en dan zal het wel blijken.
Door giantocr
#70743
@ All,

Mijn apparatuur hangt nu buiten, dus de meet gegevens zijn nu correct.
Nou ja in ieders geval komen ze vanaf de juiste plaats.

Vr groet,

Piet
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 26