Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Toulon7559
#69926
Op zich interessant, maar wel erg pittige prijzen voor die lasermeters.
Vraag me af wat die BME280 als toegevoegde waarde heeft, of zit er een slimme cq. nodige koppeling van druk/temp/RV naar de lasermeters?
Door WSParkstad
#69928
Yup, mooi spul.
Had een mail gestuurd of het ook mogelijk is om die data ook te kunnen gebruiken op je eigen website, in mijn geval dus Leuven Template.
Ook de vraag wat betreft voeding 110V en 220V

Dit was het antwoord:

Hello Marcel,

The power supply supports 110 to 240V and you will need an adaptor from a US plug or would need to replace the plug.

Usually shipping is around $40.

You can access the data in real time on a json url.

Kind regards
Adrian


Dus +- $310
En dus de vraag aan Wim is dit ook iets voor Leuven Template?
Natuurlijk begrijp ik dat niemand het nog weet anagezien de nieuwigheid maar als Wim zegt dat json url mogelijk is in Leuven Template dan zal ik zeker gaan bestellen.
Hier ben ik al een tijdje naar op zoek en kwam op anderen prijzen uit dan wat ik nu dus krijg te lezen.

Vraag mij alleen nog af aangezien ik dat nog niet gevraagd heeft of dit op een bepaalde hoogte moet hangen.
Heb idd gelezen niet in de zon en nog enkele zaakjes maar geen hoogte.

Draai er niet omheen, als WIm dus zegt van ja het is mogelijk dan bestel ik hem zeker weten, leuk voor uitbreiding ;-)

Marcel.
Door wvdkuil
#69929
ja,

Maar:

Ik heb de site zo goed mogelijk doorgekken en iedere link geklikt.
Maar nergens staat iets over de URL om de eigen gegevens op te halen.
En ook niet of dat gratis is.

Wat ze voor grotere gebruikers doen is de data van de stations leveren tegen betaling.

Maar ook daarvan is er geen beschrijving.

===
In principe kan elke template of website-script om de x minuten een URL aanroepen om data op te halen. Of dat xml of json data is maakt niets uit voor een website, die verwerkt beide even makkelijk. Voor een app op een smartphone is json makkelijker.

Bij grotere leveranciers is dat ophalen netjes beschreven in een API, inclusief wie wel en wie niet de data mag ophalen, of je direct moet betalen, of er een gratis hoeveelheid kan worden opgehaald enzovoort.
Daarom staan er onder de weer-verwachtingen ook altijd "credits" en moet je soms zelf een API sleutel aanvragen, zoals bij WU of WorldW.

Dus voordat iemand gaat bestellen, zou het handig zijn als we de API mogen inzien.

Wim
Door WSParkstad
#69960
Zo, kleine update.

Pakketje goed aangekomen echter mensen denk ook aan de belasting, er mocht eerst 60 euro betaald worden aan meisje de postbode, dus heb je familie in Amerika laat deze dan het kopen en dat ze het dan als kado versturen naar je adres.

Was goed verpakt alleen dus ook open gemaakt door de douane aangezien er een heel andere doos omheen zat van de Douane wild ehet eerst niet aanpakken aangezien niks te zien was dta het van PurpleAir afkomstig was, maar het meisje komt hier vaker en was het wel te vertrouwen.

Het wordt wel ene beetje vreemd geleverd, eigenlijk ene te korte kabel aan de sensor zelf die met krimpkous vast gezet was, 10 cm kabel met dan een usb stekkertje en dan een hele lange kabel met een voedingje van 110 / 220 volt met een 110 volt stekker.
Dat is allemaal niet zo erg, alleen door die USB stekker moet men een groot gat boren voor het kabeltje, had in mijn ogen anders gekund, maar goed.

110 volt stekker eraf gehaald en gewoon een 220 stekker erop, leuk plekje zoeken zodat die niet in de zon hangt, echter de temp is veel te hoog en vocht klopt ook niet zo, maar daar hebben we hem niet voor, ze geven het ook toe dat die niet klopt en zal in de toekomst een correctie op komen denk ik, maar dan meet je toch geen echte temp.

Voor de rest wel leuk maar zet een ? of het wel echt vocht bestendig is, het is ook een ideaal plekje voor spinnen of andere tuin beestjes, de tijd zal het leren.

Hier de link waa rmen de gegevens kan zien en moet zeggen hij is wel gevoelig, mijn vriendin ging een sigaretje roken buiten en hij liep meteen op, ze is weer binnen en hij zakt weer, dus het werkt volgens mij wel ;-)

Hier de link:
https://www.purpleair.com/map?&zoom=15& ... 3974609375

Groetjes,

Marcel.
Door Heersje
#69961
Wat meet je precies? Fijnstof en/of NOx, ozon?
Door WSParkstad
#69962
PM2.5 12.57µg/m3
PM1.0 9.90µg/m3
PM10 12.70µg/m3

Zelf ook nog beetje erin komen aangezien dit voor mij nieuw is ;-)

Marcel.
Door Heersje
#69963
Aha fijnstof, interessant om eens te kijken als je zelf of iemand in de buurt bbq of open haard aansteekt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 26