Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door mandersp
#71331
Het mooiste is een vrije locatie op 2 meter hoogte....
Door Willy Peters
#71332
Bedankt voor de info. Zoek ik een andere locatie.

Willy
Door Toulon7559
#71338
@Willy Peters

RIVM-uitleg over plaatsing van fijnstof-sensoren zit in 2e subhoofdstuk van deze link.
Door wvdkuil
#71341
Er zijn wat vragen over de juiste kleuren en drempel-waardes voor de AQ-index zoals in mijn ws_luftdaten script gehanteerd voor Nederland.

Nu zijn er veel rapporten met 1-10 indexen, soms met een extra 0 soms met een een extra 10+

Ik heb dit plaatje met de bijbehorende meetwaardes gebruikt.


Het plaatje komt uit https://www.luchtmeetnet.nl/uitleg => Luchtkwaliteitsindex

Ik merk nu ook dat de kleuren in het script niet identiek zijn aan het plaatje, waarvoor mijn excuses. U kunt dit zelf in het script aanpassen.

Mvg,
Wim

P.S. Vanaf a.s. vrijdag ben ik voor twee weken uit de roulatie. Graag geen PM / berichten want ik kan die niet lezen tot 5 mei.
Door Willy Peters
#71434
Inmiddels met hulp van Marcel de luchtkwaliteitsmeting werkend gekregen.
De data kan ik ook al bekijken.
Hoe lang duurt het voordat je de locatie op de kaart kunt zien?
Verder is het wachten totdat Wim weer terug is voor het script.

Willy
Door herent
#71443
Willy Peters schrijft:
Inmiddels met hulp van Marcel de luchtkwaliteitsmeting werkend gekregen.
De data kan ik ook al bekijken.
Hoe lang duurt het voordat je de locatie op de kaart kunt zien?
Verder is het wachten totdat Wim weer terug is voor het script.

Willy


Laatste versie http://www.hetweeractueel.nl/forum/weer ... ge-6#68452
Door T.J.
#71451
De sensor voor temperatuur en humidity is niet erg betrouwbaar, mijn vochtigheid percentage staat al een tijdje op 99,9%, is al de tweede die het laat afweten....

Groeten Tjeerd
Door Toulon7559
#71452
Tjeerd,

99,9% R.V. kan in de praktijk voorkomen, want dat zie ik bijv. voor vandaag (26 april 2018) op Luftdaten_DHT.

Welke vochtsensor gebruik je?
De 'standaard' DHT22 (volgens de Luftdaten-bouwbeschrijving) is niet slecht, maar bijv. een BME280 is beter.
Als ik de grafieken van mijn eigen setup bekijk, dan bevreemdt me ook het gedrag van de DHT22-vochtmeting, want ik zie daar frequente schommelingen van soms wel 5 %.
In mijn alternatieve setup met GP2Y10-stofsensor gebruik ik een BME280, dus vergelijking mogelijk: dat ziet er veel netter uit.
Datafiltering help maar een fractie om dit soort 'ruis' te onderdrukken op de DHT22-vochtgrafiek: zie mijn grafiek-pagina
Door walberg
#71457
Nee, daar zag ik hem niet bij staan, ergo ook de ongesoldeerde (dat maakt voor mij niet uit)staat er niet meer bij.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 26