Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door docdigit
#70005
Ik gebruik sinds kort Domoticz (Raspberry Pi3) met RFX433 transceiver. Werkt allemaal hartstikke goed, maar ik loop nu tegen het probleem aan dat ik geen Weerstation kan vinden die en Domoticz compatible is en wordt herkend door mijn RFXTransceiver.

Had mijn hoop nog gevestigd op de Alecto WS-4500 maar die is niet meer te koop.

Kan iemand mij een tip geven welk weerstation ik zou kunnen aanschaffen? Zie dat er in de USA een hele hoop 433Mhz te koop wordt aangeboden, maar die leveren dan weer niet in Europa en ik moet nog zien dat mijn RFX433 transceiver die herkent.

Kortom, ben even de weg kwijt. Alvast bedankt voor je reactie!
Rohan
Door Toulon7559
#70007
Met Domoticz @ Raspberry kun je ook rechtstreeks werken met TE923-aansluiting via de USB-poort: in de hardware-rubriek van Domoticz zit daarvoor een keuze.
Er zijn veel meteostations met (ook) die optie.

Bij RFX433 en meteostation even opletten, want soms zijn niet alle sensoren van een meteostation toegankelijk via RFX433.
Voorbeeld: TFA_Nexus heeft via de USB/TE923-interface uitlezing van alle sensoren, maar de luchtdruk-sensor zit in de console en is niet bereikbaar via RFX433.