Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Toulon7559
#71146
Heeft iemand ervaring met online uitlezen & toepassen van data uit het 'weerstationnetje' van merk MISOL type HP3001 met max. 8 thermometers/hygrometers type HW31A, werkend op 868MHz?

Weliswaar kun je een SD-kaart in het display stoppen waarop dan csv-files worden gezet, en krijg je er EasyTemp-software bij die online kan uitlezen op een Windows-PC, maar voor verdere toepassing zie ik niets, dus daarom de vraag .....
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#71870
Mijn denkrichting is nu om de USB-aansluiting te koppelen aan een Raspberry, en daarmee uit te lezen.

Verder zoekend ontdekt dat deze set ook bekend is onder de noemers Ambient WS3000 en FineOffset HP3000.

Bij WeeWX zie ik onder Supported Hardware dat er blijkbaar een software-'aansluiting' is, maar als ik de Wiki en de Usergroepen nazoek, dan zie ik in de laatste wel beschrijvingen van experimenten, maar geen afgeronde sets bruikbaar voor een WeeWX-newbie.
Toevoeging 25 Februari 2020:
Met wat hulp uit de WeeWX-Googlegroup is het gelukt 'hun' stand-alone reader op een Raspberry aan de gang te krijgen met Domoticz en met RRDTool, dus nu bron-materiaal en uitlezing beschikbaar voor verdere toepassing.
Deze URL geeft toegang tot de beschrijving in het Domoticz-Forum.