Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door AntonE
#73525
Mijn weerstation is binnen :)
De aansluiting loopt eenvoudig. Toch drie vragen:
1. mijn temperatuursensor (buiten) krijgt geen aansluiting met het display. Volgens mij dezelfde als binnen; die heeft wel aansluiting. Wat is jullie advies?
2. Is een updat van belang? Kan ik dat doen via een kabel?
3. Wunderground heeft geen froggit in zijn bestand. Wat is jullie advies?

Groeten,
Anton E
Anton
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#73526
AntonE schreef: 05 okt 2021, 20:48 Mijn weerstation is binnen :)
De aansluiting loopt eenvoudig. Toch drie vragen:
1. mijn temperatuursensor (buiten) krijgt geen aansluiting met het display. Volgens mij dezelfde als binnen; die heeft wel aansluiting. Wat is jullie advies?
Er zijn veel verschillende Froggit HP1000 types.
De URL naar de pagina op de Froggit website met de configuratie die u heeft besteld zal helpen om betere antwoorden te krijgen.

Als u de Y-vorm "alles in 1 buiten sensor" heeft dan zit de temperatuur sensor in de "alles in 1"
Die wordt standaard door het console gebruikt.
Als u een extra special buitensensor heeft:
Let op die heeft geen instelbaar nummer. daar kan er maar 1 van gebruikt worden
Die sensor vervangt de ingebouwde temperatuur sensor in de 'alles in 1" sensor
==> MAAR dat moet u in de console setup wel aangeven.

Als uw buitensensor uit drie of meer delen bestaat, kan het zijn dat eerst uw console bijgewerkt moet worden.

Controleer de weergave op de sensor.
Soms is er een batterij omgedraaid of de batterijen zijn vrijwel leeg en is de informatie bijna niet leesbaar.

Als u een extra "console zonder glas" heeft https://www.froggit.de/product_info.php ... ongle.html kunt u de ws-view app gebruiken om alle sensors e.d. in kaart te brengen.
De batterij-toestand te zien e.d.
Geen fraaie grafische weergave zoals de 2551, maar het werkt allemaal veel makkelijker op een tablet of smartphone dan met de kleine knopjes op de 2551.
2. Is een updat van belang? Kan ik dat doen via een kabel?
De 2551 console heeft twee zaken die bijgewerkt kunnen/moeten worden.
De grafische console code wordt bijgewerkt via een SD kaartje.
De WiFi zaken via de ws-view app
Alle update informatie: https://www.wxforum.net/index.php?topic ... #msg426256
Meer algemeen over aanpassen console e.d.: https://www.wxforum.net/index.php?topic ... #msg420959
3. Wunderground heeft geen froggit in zijn bestand. Wat is jullie advies?
Wunderground toont al jaren geen nieuwe stations meer.
Deze oude vraag is nog uit de tijd van de vorige website en het antwoord wordt niet gebruikt, alleen ergens getoond op uw stations pagina
Gebruik daarom als keuze "other"
Groeten,
Anton E
Anton
Als bijlage een plaatje met de enige echte "losse buiten TH sensor" dus zonder nummer rechts onder
Als er ook een woord "pressure" bij staat is het een binnen sensor!.
En een plaatje van een DP50 met de ws-view app met de sensors en hoe je eenvoudig de sensors kunt inschakelen en uitschakelen.

Let op: de luchtdruk wordt in het huis gemeten.
De 2551 heeft geen ingebouwde luchtdruk/binnen TH in de console, dus dat is een aparte sensor.

Succes en veel plezier met uw station.

Wim
Bijlagen
temp_all.jpeg
temp_all.jpeg (38.75 KiB) 2043 keer bekeken
sensors in ws-view app.jpeg
sensors in ws-view app.jpeg (240.17 KiB) 2048 keer bekeken
Door AntonE
#73528
Dank voor je antwoord:
Deze versie heb ik:
HP1000SE PRO Single Sensor Edition - HP1000SE PRO Display inkl. Innensensor + DP40 Aussen Temperatur/Luftfeuchte + DP80 Regensensor + DP300 Anemometer