Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
#73559
Beste allemaal, ik ben op zoek naar een nieuwe binnen-/buitenthermometer. Ik hoop dat jullie me iets kunnen adviseren. Ik heb nu een simpel dingetje, zie foto, en deze voldoet prima. Hij heeft echter een voor mij één onoverkomelijk probleem: hij vreet batterijen. Elke twee weken moet het binnenstation weer twee nieuwe batterijen. Dus eigenlijk zoek ik net zoiets, maar die niet zoveel energie verbruikt. Of dat je het binnenstation in het stopcontact doet, maar alle die ik zie op internet hebben batterijen.
20211023_121045.jpg
20211023_121045.jpg (292.15 KiB) 2097 keer bekeken
#73577
In de Weerhuisje-weblink en in de catalogus van Mobile-Alerts lijken ook interessante meteo-sensoren voor buitenshuis-toepassing te staan.
Afhankelijk van de specs is bij geschikte opstelling en integratievorm die apparatuur van TFA-Technoline-LaCrosse ook wel bruikbaar voor onze doelgroep.
Aangezien de leverancier een API-beschrijving publiceert, zou je de data van die sensoren via internet kunnen opvangen, vertalen en doorzenden.
;-) Uitdaging voor onze software-kundigen om daarvoor een interface te bouwen.