Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
#74142
T.J. schreef: 19 mei 2022, 23:52 -knip-

Voordelen GW2001:
Goedkoop (zeker uit China bij de ecowitt shop, reken 2 weken levertijd)
Makkelijke installatie
Goed bereik (nog geen uitval gehad)
Uitbreidbaar met vele sensoren inclusief onweerdetectie
App werkt goed

Nadelen
Regensensor calibreren is geen makkie
Het aantal upload mogelijkheden is beperkt (Ecowitt, WU, Weathercloud, WOW, eigen server)

Duurzaamheid zal de tijd moeten uitwijzen, tot nu toe dik tevreden

PS, bij bestellen bij de shop ontvang je punten, elk punt is 0,01$ waard zo spaar je redelijk snel wat bijelkaar
Dit klinkt wel erg goed als ik het zo lees, op de regenmeter na zou dit dus een prima vervanger kunnen zijn voor de dure davis station.
Ik wil binnenkort kijken of ik weer een doorstart kan maken, eigenlijk wil ik de Davis wel weer aanschaffen maar de prijzen zijn stuk hoger geworden en het bekende problemen die ik altijd al heb gehad, geen enkel jaar ging het eigenlijk goed.

Dus ben nu aan het rond kijken wat een goeie vervanger zou kunnen zijn, zal deze op de lijst schrijven :)
#74160
Zeker de moeite waard, mocht je de piëzo regensensor niet vertrouwen, een traditionele regenmeter(WH40) is ook te gebruiken met de GW2000 of console tegelijk met de piëzo regensensor
Je kunt dan kiezen welke je voor data upload gaat gebruiken en evt data vergelijken
Afgelopen week de firmware van de WS90 geüpdated, was ook goed te doen
Er komen regelmatig nieuwe firmware versies uit
Nu alleen geen zichtbare grafiek van mijn regenmeting op de console, waarschijnlijk een bug in de firmware
Verder nog steeds tevreden en geen sensor uitval gehad
Vandaag enkele lichte buien gehad, mijn Davis registreerde 0.0 mijn Ecowitt echter 0.5mm
Bleek de regentrechter weer eens verstopt met vuil deeltjes......
Ook regelmatig 0.1mm afgelezen zonder regenval, meestal in de ochtend, geen idee hoe dit kwam, er zat wel af een toe een vogel (pimpelmees), niettegenstaande de birdspikes, op mijn WS90 station.....
Lijkt nu met de recente firmware upgrade verleden tijd...of de vogel is gevlogen :D