Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door egmondaanzee
#73683
Is er een mogelijkheid om met een Bressser weerstation mijn gegevens op hwa te krijgen?
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#73684
Er zijn verschillende "Bresser" weerstations van verschillende Chinese fabrikanten.

Oplossing 1: Meestal kunnen ze opladen naar WeatherUnderground.
Oplossing 1.1: Gebruik van een template
Met een weer-website en een template, zoals mijn PWS_Dashboard worden de "realtime" gegevens van WU terug opgehaald en zal die template de hoog-laag waardes berekenen. Dan is een standaard script voldoende om op die website ook het HWA-bestand neer te zetten. U hoeft dan "in-huis" geen apparaat neer te zetten met een weer-programma o.i.d.

Oplossing 1.2: Gebruik van Weewx of een andere "re-director"
Weewx kan de oplaad naar WU onderscheppen en daarna doorsturen naar WU. Dat gaat sneller dan oplossing 1.1
Vermoedelijk (?) is er al een Weewx gebruiker met een HWA-Weewx template bestand. U heeft dan "in-huis" een klein apparaat/pc nodig. B.v. een Raspberry.

Oplossing 2: Het Bresser station wordt door FOSHK / Ecowitt gemaakt
Dan kunt u meerdere weer-programma's / apparaten zoals Meteobridge / WeatherDisplay en ook weer Weewx gebruiken. Die weer-programma's zullen dan het HWA bestand opladen naar uw website. Ook dan heeft u iets als een Raspberry nodig waarop het weer-programma 24/7 zijn werk uitvoert.

Succes,
Wim
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#73685
De 'officiële' webpagina's voor Handleidingen 'Hoe upload naar HWA' zijn nog invulling-HWA1.0 en onvolledig.
De werkversies voor HWA2.0 (beginnend met een homepagina) staan hier: Toulon7559 @ HWA-File: Handleidingen voor deelnemers [werkversies]
Voor veel softwarepakketten is nu een uptodate invulling mogelijk:
- 'actieve' Handleidingen zijn (basic) getest door gebruikers
- 'passieve' Handleidingen hebben van gebruikers (nog) geen respons gekregen voor een update.

Voor WeeWX inderdaad een 'hulp-processor' nodig zoals een Raspberry:
uit eigen ervaring dat je die RPI het best 100% voor WeeWX kunt reserveren om interactie met andere software te vermijden. Een RPI_ZeroW is al genoeg.
WeeWX wordt actief ondersteund op internet in de WeeWX-Gebruikersgroep.

Voor aanmelding van je station voor opname in de HWA-stationslijst is ieder 'actief' aanmeldformulier goed, dus bijv. onderaan de 'oude' Weatherlink-Handleiding.
Door egmondaanzee
#73687
Ik heb een davis vp2. Echter begint deze de laatste tijd wat “kuurtjes” te krijgen. Ik upload mijn gegevens met een miniPC met CumulusMx naar hwa. Ik heb ook een bresser uv. En had gehoopt met deze de gemeten waardes direct te uploaden zonder pc. Ik zsl me eens verdiepen in de door jullie gegeven oplossingen. Wellicht koop ik er dan een nieuw weerstation bij ter vervanging.
Dank