Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door gerrit1985
#73868
Beste Forumleden,

Ik ben opzoek naar een weerstation voor ons museum/natuurcentrum. Voorop gesteld moet ik melden dat ik totaal niet thuis ben in weerstations.

Wij zijn opzoek naar een systeem zodat we een live feed naar onze website kunnen sturen van de zowel actuele weer situatie als histories. ook is het de bedoeling om de data in het museum te laten zien. (maken we dan bij voorkeur een website voor)

We willen de data ook voor langere tijd bijhouden in excel of kunnen exporteren naar excel.

Wat we graag willen wij bijhouden is:

Temperatuur
Windrichting
Windkracht
Windstoten
Neerslag
Barometer/luchtdruk

Ik ben al een tijdje aan het zoeken op het internet(zo ben ik ook op dit forum gekomen) Maar ik kan zelf niet "het" systeem vinden.

Van Davis heb ik een aantal bekeken die er wel redelijk op lijken wat ik zoek. maar daar zit geen barometer bij (zover ik kan zien)

mijn voorkeur gaat er naar uit om de data zelf op te slaan en door te sturen naar onze website (dus zonder third party)

Ik werk veel met Raspberry pi`s dus een systeem wat daar mee werkt is ook zeker welkom.
Het budget is circa €1000

Heeft iemand advies om een beetje op weg te komen?
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#73869
Welkom!

Op dit forum is heel veel info te vinden in antwoord op je vraag.
Misschien zelfs teveel!
Het is daarom praktisch om op dit forum en in de stationslijst te kijken wie bij jullie in de buurt een weerstation heeft, en met die stationsbeheerder contact op te nemen om een beetje wegwijs te worden.
Misschien zinvol om iets meer aan te geven over welk museum/centrum het gaat:
dat helpt bij beeldvorming.
Niets staat natuurlijk een forumlid in de weg om omgekeerd contact te zoeken via forumbericht of via PB.

Van daaruit kun je dan bepalen wat voor jullie passende mogelijkheden zijn.

MVG, Anton [Toulon7559 / Moderator-HWA]
Door gerrit1985
#73871
Hartelijk dank voor uw antwoord.

Ik zal vanmiddag de lijst bekijken.

Het gaat om de Amelandermusea

De locatie is dus op het mooie eiland Ameland.
Daar heb ik de keuze tussen een aantal mooie locaties.
De vuurtoren ‘56m
Het bunker museum
Het maritiem centrum
Natuur centrum 30m

Qua ligging lijkt mij het maritiem centrum, aan de rand van het dorp en de geplaatste scheepsbrug komt net boven de woningen uit.
Gebruikersavatar
Door T.J.
#73875
Bij de Davis stations wordt de luchtdruk gemeten in de console.
Indien er geen console wordt gebruikt zal er inderdaad geen luchtdrukmeting zijn.
Indien voor een weatherlink live optie wordt gekozen is er wel een luchtdruk meting in de weatherlink hub.
Er kan ook gekozen worden voor een console en dan een logger of een meteobridge nano
Een nano SD heeft de mogelijkheid om de data lokaal op een sd kaart op te slaan.
Meteobridge is ook beschikbaar voor een raspberry PI
Zie www.meteobridge.com
Genoeg mogelijkheden in de meteobridge om de data te exporteren.
Plaatsing zal geen problemen geven denk ik, er is wel een internetverbinding vereist.


Succes met de keuze!