Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Gebruikersavatar
Door JPC
#74542
Op mijn Ecowitt WH40 regenmeter zit een stikker met een 4 digit hexadecimaal ID.
De mijne eindigt op 5A. (Ook af te lezen op de sensor ID pagina.)
Er zijn meer mensen met zo'n regenmeter.
Ik ben benieuwd of die allen anders zijn?
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#74543
JPC schreef: 24 jan 2023, 08:33 Op mijn Ecowitt WH40 regenmeter zit een stikker met een 4 digit hexadecimaal ID.
De mijne eindigt op 5A. (Ook af te lezen op de sensor ID pagina.)
Er zijn meer mensen met zo'n regenmeter.
Ik ben benieuwd of die allen anders zijn?
Ja ze zijn allemaal verschillend.
Als een console herstart wordt bij gelijke apparaten meestal de sterkste / eerste sensor gekozen.

Als de buurman een gelijke regen-sensor heeft kan je ervoor te zorgen dat jouw station jouw eigen sensor gebruikt en niet die van de buurman. De kans dat er een gelijk nummer is bij twee sensors is 1 op 65.000

Bij gebruik van meerdere "temp-hum" achtige sensors aan 1 station kan je de id ook gebruiken om ervoor te zorgen dat de sensors hun eigen "volgnummer" blijven gebruiken nadat een GW1000/console e.d. wordt herstart.
Zodat bijvoorbeeld de logische sensors "soilmoisture1" en "soilmoistere2" met dezelfde fysieke sensor gekoppeld blijven.

Wim
Gebruikersavatar
Door JPC
#74544
Dan kan je bij de WN32 een probleem hebben. Deze heeft geen eigen ID en heeft geen kanaal instelling.
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#74545
JPC schreef: 24 jan 2023, 10:22 Dan kan je bij de WN32 een probleem hebben. Deze heeft geen eigen ID en heeft geen kanaal instelling.
The data from WN32 sensor will override the value that measured fromWS69/WS80/WS90/WS65 sensors
https://osswww.ecowitt.net/uploads/2022 ... Manual.pdf
Volgens mij heeft ook deze sensor een ID.
Helaas heeft mijn test-sensor het begeven, maar de manual geeft wel een ID aan.

Wim
Bijlagen
wn32.png
wn32.png (305.04 KiB) 3800 keer bekeken