Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
#74587
Vorig jaar mei via het Kickstarter programma een WS90 verkregen van Ecowitt.
Een prima weerstation van Ecowitt met een GW2000 internet hub.
Ook eenvoudig uit te breiden met diverse sensoren oa bodemvocht, onweer, bladnat etc.
Echter een nadeel van de WS90, de haptische regensensor is moeilijk te kalibreren.
Nu had ik dat redelijk voor elkaar vergeleken met mijn Davis en de traditionele WH40 van Ecowitt.
Sinds december echter last van onverklaarbare spikes in de regenintensiteit van de WS90, altijd spikes van 0,6mm/h
ik kan er echter niet achter komen wat de oorzaak hiervan is, het is random en soms een tijdje goed.
Ik heb dus veel "spook" neerslag.
Het enige wat veranderd is is dat ik in december een aantal extra sensoren heb toegevoegd, bladnat en 2 bodemvocht sensoren, zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Bijvoorbeeld een signaal conflict?
Zelf vermoed ik dat er iets niet in de haak is met de stroomvoorziening, de supercap laadt slecht op, bij volledige zonnige dag van 2,5 naar 3,2 volt, zou eigenlijk richting de 5 volt moeten gaan.
Zonder batterijvoeding op netstroom geen verbetering.
Ik heb de recentste firmware op de WS90.

Heeft er iemand ook dergelijke problemen met de WS90?

Vorige week contact gezocht met Ecowitt en ik moet zeggen goede support, snel mail respons en ik heb wat foto's opgestuurd van het apparaat en uitgelegd wat het probleem is, zij hebben mijn station bekeken op de ecowitt.net site en ja dit klopt dus niet.
Om een lang verhaal kort te maken, ik krijg een nieuw exemplaar toegestuurd.
Super natuurlijk en ik ben heel blij met de aftersales en support van Ecowitt.

Ik hoop dat de problemen met het nieuwe exemplaar verdwenen zijn.