Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Luc
#2717
Ik krijg regelmatig vragen van weeramateurs die graag meewillen doen, maar hun eigen software programma hebben geschreven. Ook voor deze groep is het mogelijk om mee te doen met hetweeractueel.nl. Hieronder staat een beknopte omschrijving van de stappen die je moet ondernemen:

1) Registreer via de website.
2) Bekijk de handleiding om mee te doen voor weatherlink (onder het menu weeramateurs-handleiding). Letop: dit is alleen zichtbaar voor leden, dus registratie is noodzakelijk.
3) Programmeer een bestand dat gelijk is aan het bestand openweerdata.htx in de zip file bij deze handleiding.
4) De 'tags' in dit bestand moeten (uiteraard) vervangen door de actuele gegevens.
5) Upload dit bestand naar je eigen website of naar de homedirectory bij je internet provider.
6) Neem (via het contact formulier) contact op en geef door waar het bestand staat. (geef ook de andere gegevens door zoals die gevraagd worden in de handleiding bij weatherlink software).

Bij vragen of problemen.... dit forum gebruiken aub!
Door Waling
#2755
3) Programmeer een bestand dat gelijk is aan het bestand openweerdata.htx in de zip file bij deze handleiding


Moet dit bestand exact gelijk zijn aan 'openweerdata.htx'
Er staan hier tags in die bij mij niet mogelijk zijn.
Mijn weerstation gebruikt weatherlink 4.
Bovenstaand bestand lijkt mij voor een nieuwere versie van weatherlink

Waling
Door Luc
#2756
Het belangrijkste is dat de opmaak gelijk is, en dat alle 'tags' erin staan zoals die gebruikt worden op de website. Mocht je je weerstation een bepaalde 'tag' niet kennen, dan kun je deze weglaten. Dat geldt ook voor de inside waardes, die gebruik ik toch niet.

Voor de datum en de tijd de volgende tags in het volgende formaat gebruiken:

$stationDate = "11-02-08";
$stationTime = "21:57"

Letop: dit moet wel de tijd zijn waarop de data betrekking heeft, dus hier niet de PC tijd voor nemen. Anders kan ik niet detecteren of er nieuwe data is. Dat doe ik namelijk door te checken of de datum en tijd veranderd is.
Door Haringstad
#23669
Luc,

Jouw antwoord kan op 2 manieren worden uitgelegd. Dit houd in:

1. De tag die je niet gebruikt mag je weglaten, dus de hele regel wissen
2. De tag die je niet gebruikt mag je 'leeg' laten, dus NIET de hele regel wissen, maar de waarde op " " zetten

Welke van de 2 moet er worden toegepast?

Bij voorbaat dank!

Jacco
Door Luc
#23670
Haringstad schrijft:
Luc,

Jouw antwoord kan op 2 manieren worden uitgelegd. Dit houd in:

1. De tag die je niet gebruikt mag je weglaten, dus de hele regel wissen
2. De tag die je niet gebruikt mag je 'leeg' laten, dus NIET de hele regel wissen, maar de waarde op " " zetten

Welke van de 2 moet er worden toegepast?

Bij voorbaat dank!

Jacco

Optie 1 kan: de hele regel mag weg...
Optie 2 kan ook, maar dan als lege waarde 3 streepjes geven "---"

Ik adviseer je om de inside variabele helemaal weg te laten en voor de overige waardes optie 2 te gebruiken.

Gr,
Luc
Door nolversteeg
#43479
Hallo Luc,Meteovrienden

Je geeft in jouw meedoen uitleg aan dat het formaat van de datum ($stationDate = "11-02-08";) zou moeten zijn. Dat zou ik ook willen, maar Davis/ weatherlink genereerd ( $stationDate = "01-12-11"; ),op zich niks mis mee want jij kan het uitlezen, mits je daar geen berekening op los laat. Ik heb nl. het probleem dat aan de laatste tag geen gewicht zit, als er op gesorteerd wordt. en dus bij de overgang van de maand de mist in gaat.

Is er een mogelijkheid binnen Davis/WL, dit te veranderen.of moet dit met een stukje externe software PHP/MySql.

Bij voorbaat dank,
Nol Versteeg
Door Luc
#43484
nolversteeg schrijft:
Hallo Luc,Meteovrienden

Je geeft in jouw meedoen uitleg aan dat het formaat van de datum ($stationDate = "11-02-08";) zou moeten zijn. Dat zou ik ook willen, maar Davis/ weatherlink genereerd ( $stationDate = "01-12-11"; ),op zich niks mis mee want jij kan het uitlezen, mits je daar geen berekening op los laat. Ik heb nl. het probleem dat aan de laatste tag geen gewicht zit, als er op gesorteerd wordt. en dus bij de overgang van de maand de mist in gaat.

Is er een mogelijkheid binnen Davis/WL, dit te veranderen.of moet dit met een stukje externe software PHP/MySql.

Bij voorbaat dank,
Nol Versteeg
Hoi Nol, ik ben bang dat ik je vraag niet begrijp. Als je het aangegeven formaat (dd-mm-jj) meegeeft, kan ik het bestand uitlezen. Als jij zorgt dat dit formaat (en natuurlijk de juiste datum) aangeleverd wordt, zie ik geen problemen.

Gr,
Luc
Door nolversteeg
#43487
Hoi Luc,
Het is waarschijnlijk een misverstand, wat ik heb en aanlever is inderdaad dd-mm-jj.

mijn vraag is kan ik ook jj-mm-dd aanleveren, en kan dit ook vanuit Davis/WL, ik heb dat daarin niet gevonden.

Groeten Nol

Groeten Nol
Door Luc
#43488
nolversteeg schrijft:
mijn vraag is kan ik ook jj-mm-dd aanleveren, en kan dit ook vanuit Davis/WL, ik heb dat daarin niet gevonden.
Nee, als je dit formaat aanlevert, komt er een foutieve datum bij je data te staan op HWA..... dus altijd aanleveren in het formaat dd-mm-jj

Gr,
Luc