Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Luc
#43491
nolversteeg schrijft:
Ok Luc,

Helemaal begrepen, op het verkeerde been met $stationDate = "11-02-08" in jouw eerdere bericht, is dus 2008 en niet 2011.

Bedankt Nol
Dit voorbeeld stamt uit 2008 en omdat het 2011 is, kan dit inderdaad verkeerd geïnterpreteerd worden.

Gr, Luc
Door pdw112
#43516
Hoi Luc,

Ik heb ook een vraagje.
Mijn upload programma leest de htx file niet.
Kan ik ook de file van cumulus gebruiken en deze aanpassen want die leest hij wel.

Gr,
Arnaut
Door pdw112
#44892
Hoi Luc,

Ik heb ook een vraagje.
Mijn upload programma leest de htx file niet.
Kan ik ook de file van cumulus gebruiken en deze aanpassen want die leest hij wel.
Door Mindkiller
#44958
Dag Luc,

Dient het veld $barTrend een bepaalde voorgedefinieerde waarde te hebben?

Want als het de waarde Snel dalend krijgt, zie ik op de pagina van mijn weerstation enkel Snel verschijnen.

Bedankt
Door docbee
#56666
Sorry for posting in English, but I am not familar with Dutch.

As I understand the data uplaod mechanism, the home-brew programm has to place a hetweer compatible file somewhere in the Internet and hetweer grabs it from there. Is there an alternative method to push data directly to hetweer? Most weather networks provide a http-get interface to get data delivered as URL parameters (WU, weatherbug, pws, uk met office, awekas, ... just to name a few).
Door jorissynaeve
#56670
docbee schrijft:
Sorry for posting in English, but I am not familar with Dutch.

As I understand the data uplaod mechanism, the home-brew programm has to place a hetweer compatible file somewhere in the Internet and hetweer grabs it from there. Is there an alternative method to push data directly to hetweer? Most weather networks provide a http-get interface to get data delivered as URL parameters (WU, weatherbug, pws, uk met office, awekas, ... just to name a few).

I don't think there is an alternative solution at te moment. Do you have a webserver that supports php? If so, you can create a script that receives your http-get/post data and create a new hetweeractueel-compatible file.
Door willem1961
#62025
goede dag ik heb de volgende vraag aan U

willem van benten

ik heb een home page en daar op wil ik drie regels met daar op
zie voor beeld hier onder

tempratuur 18 graden
wind snelheid 20 km
regen val 10 mm

dit zieje dan op de home page maar ik wil dan als je hier op klikt de
uitgebrijde weer te voor schijn komt hoe doe je dit
het versturen van af de pc naar de home page gaat allen maal goed en kan ook de interval instellen dat werkt allen maal

is het mogelijk dat u mij er bij kunt helpen om dit op te zetten
tel 0620492209
Door jorissynaeve
#62040
Kan je de link naar jouw website eens doorsturen? Dan kan ik je beter helpen.
Als je op die gegevens wilt klikken en dan doorgestuurd worden, moet je alles tussen a-tags zetten
Code: Selecteer alles
<a href="detailpagina">temperatuur 18graden....</a>
Door wiebevb
#63307
Hoi Luc,

Ik kan een upload bestand programmeren voor pywws, maar kan niet alle parameters meegeven (zijn niet allemaal beschikbaar in de software). Ik geef dus de data door van de 'tags' die staan op de weerstationpagina's (dit stond beschreven in een van de vorige reactie's op het topic)

Ik had nog een vraag voor de barometer trend, moet deze perse zelf berekent worden, zo ja, welke maatstaven worden dan gebruikt (bijv. wanneer daalt de luchtdruk sterk)?

Ook zou ik graag willen weten in welk formaat de gegevens aangeleverd moeten/kunnen worden (bijvoorbeeld XML of JSON).
Door Luc
#63308
wiebevb schrijft:
Ik had nog een vraag voor de barometer trend, moet deze perse zelf berekent worden, zo ja, welke maatstaven worden dan gebruikt (bijv. wanneer daalt de luchtdruk sterk)?
De barometer trend leidt HWA niet zelf af. Bij andere software pakketten wordt hier een waarde ingezet als 'stabiel', 'dalend' of 'stijgend'. Sommigen kennen ook nog 'sterk dalend' en 'sterk stijgend' volgens mij. Als je een van de eerste 3 erin zet, is dat akkoord. Ik weet niet of er een definitie is wanneer het 'dalend' of 'stijgend' is. Mss is daar ergens iets over te vinden op internet. Wellicht kun je dit ook afleiden uit de barometer grafieken bij andere stations op HWA.

Ook zou ik graag willen weten in welk formaat de gegevens aangeleverd moeten/kunnen worden (bijvoorbeeld XML of JSON).
Dit is een eigen formaat voor HWA. Geen XML of JSON standaard. Kijk maar even naar het bestand in de zipfile op http://www.hetweeractueel.nl/handleiding_weatherlink. Als je die namaakt en mij een seintje geeft, kan ik deze controleren/testen.

Gr,
Luc