Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door gerrit32
#16718
Beste weeramateurs,

Omdat het over verschillende programma's gaat heb ik maar hier neer gezet.

Sinds de laatste vervanging van mijn computer ben ik tegen vervelende ongegrijpelijke dingen opgelopen.
Overzetten van WeatherDisplay ging niet goed in tegenstelling met eerdere keren.
De geïnstalleerde virusscanner heeft veel problemen opgeleverd waardoor deze vervangen is door een andere.
WeatherDisplay in combinatie met VirtualVP heeft bij uitval van de transmitter voor de wind zeer hoge waarden aangegeven.

Mede omdat ik niet erachter kwam wat de oorzaak was en het bij niemand bekend was, heb ik besloten om de windowsversie te vervangen.
De computer was in Duitslad gekocht en dus ook helemaal ingericht voor Duits gebruik en voorzien van windowsXP Home Duits.

De Duitse XP versie is volledig vervangen door XP pro Engelse versie.
Het herinstalleren van alle zaken ging zonder problemen.
WD heeft na elke minuut binnen 2 seconden de data verwerkt in plaats van 7 a 8 seconden.
De gegevens verwerken voor het internet gebeurt nu binnen 4 sec. in plaats van 25 a 35 sec.
Ook heb ik een paar maal de transmitter uitgeschakeld. Dit ging zonder probleem.

Mijn conclusie is dat de besturingssoftware ook heel belangrijk is.

Het geheel is na te lezen op http://www.wetter-lindern.de/WD/meldingen.html

Groet,
Gerrit