Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door ws vreewijk
#38575
Dat is dus niet het L+R systeem.:huh:

En je hebt niemand nodig om te connecten want je connect met het hele systeem,bij mijn weten.... en is super nauwkeurig bliksem word tot op enkele meters nauwkeurig weergegeven.

En krijgen we foto's te zien als je het binnen hebt ?????

gr Chris
Door poldeleeuw
#38576
het is te uploaden naar blitzortung.org maar denk wel dat het ook mogelijk is om het te koppelen aan een soundcard voor het LR project.

Foto's laat ik zien als de onderdelen binnen zijn.
Door ws vreewijk
#38584
hm Joeri nee dat zijn twee totaal verschillende projecten L+R en TOA,
maar is een mooi project das zeker:)

Heb je alles compleet gekocht dus de printen de ferriet antennes en de gps ontvanger of is het de bedoeling de antennes zelf te maken ??



gr Chris
Door djdive
#38602
Hi
Ik denk dat ik aan dit project ook wil aanhaken van Blitzortung (zitten er zo te zien al 2 in NL)
Al zit ik een beetje met de antenne.

Nu heb ik zelf niet zoveel ruimte om een frame antenne op te hangen maar kan wel een ferriet antenne kwijt als mede een enkele draad antenne van een meter.

Welke van de 2 zou het beste resultaat geven
(http://www.blitzortung.org/Documents/TO ... ortung.pdf bladzijde 14 en 15)
Ik hoor het graag.
Gr,
Dieuwert
Door poldeleeuw
#38603
Ik kreeg net mail van blitzortung.org en het is mogelijk de pre-amplifier te verbinden met een soundcard :-)

Dat is dus 2 in 1. Ik stuur zo de gegevens door naar blitzortung en ik kan de strikes plotten op een kaart.
Door poldeleeuw
#38604
djdive schrijft:
Hi
Ik denk dat ik aan dit project ook wil aanhaken van Blitzortung (zitten er zo te zien al 2 in NL)
Al zit ik een beetje met de antenne.

Nu heb ik zelf niet zoveel ruimte om een frame antenne op te hangen maar kan wel een ferriet antenne kwijt als mede een enkele draad antenne van een meter.

Welke van de 2 zou het beste resultaat geven
(http://www.blitzortung.org/Documents/TO ... ortung.pdf bladzijde 14 en 15)
Ik hoor het graag.
Gr,
Dieuwert


Ik ga proberen met een antenne van 1 meter eerst. En indien dat teveel storing heeft word het zo'n frame antenne.
Door nolversteeg
#38609
Hallo Meteovrienden,

het project Blitzortung ziet er best wel goed en verzorgd uit , alleen als je de print(onderdelen ) wil bestellen zie ik nog geen adres of kontact oid . zijn jullie daar wel uit.

Groeten Nol
www.meteoeersel.nl
Door poldeleeuw
#38610
nolversteeg schrijft:
Hallo Meteovrienden,

het project Blitzortung ziet er best wel goed en verzorgd uit , alleen als je de print(onderdelen ) wil bestellen zie ik nog geen adres of kontact oid . zijn jullie daar wel uit.

Groeten Nol
www.meteoeersel.nl


hoi,

gewoon mailtje sturen naar blitzortung@gmx.org met vermelding van het project en dan krijg je mail terug met alle onderdelen die je kan bestellen.
Door nolversteeg
#38613
Hallo Joeri,

Ok, bedankt .Lijkt me een leuk iets om te proberen, zeker het antennegedeelte .
groeten Nol
Door ws vreewijk
#38614
Met een enkele antenne van een meter gaat het niet werken.... je hebt twee antennes nodig
een voor de meting noord zuid en een voor de meting oost west.

De kruisdipool doet dat........en de twee ferriet antennes ook mits haaks op elkaar geplaatst.

Vraagje bestel je bij hun de gps ontvanger ook of koop je die ergens anders??

gr Chris
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17