Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door poldeleeuw
#38635
ja, dat is waar dat dit een goed forum is. Bij elke vraag je stelt of probleem die zich voordoet weet er wel iemand een oplossing ervoor.

Misschien is het wel een goed gedacht om in de toekomst zo samen meerdere projecten op poten te zetten (1 met een keer natuurlijk wel :-))

groeten Joeri.
Door djdive
#38636
Chinese spreuk: Rotzooi is iets wat je nodig hebt net nadat je het hebt weggegooid"

Deze moet ik onthouden, kan nog wel eens van pas komen bij de WAF :P

Helaas heb ik bij de laatste opruiming mijn bedraade TOMTOM GPS de deur uit gedaan :(


Mijn setje is onderweg..
Gr,
DJ
Door poldeleeuw
#38637
djdive schrijft:
[quote] mijn setje is onderweg [quote]

amai, zo snel. Ik heb nog niks vernomen dat het onderweg is. Maar heb dan ook betaald per overschrijving en niet met paypal...
Door nolversteeg
#38642
Hallo DJ en Joeri,

het derde setje is dus ook onderweg , ik ben nog aan het grabbelen geweest in een grote kist ,en daar vond ik de TomTom seriele muis en een zelfgemaakte GPS ontvanger met externe antenne. eens kijken of ik deze weer aan de praat kan krijgen .

Ik ben benieuwd hou dit gaat werken.

Groeten Nol
meteoeersel.nl
Door djdive
#38644
@ Joeri -> ik heb in nou contact met egon besloten om hem via Paypal te betalen (is wel 1,9% uit mijn hoofd duurder maar oke.

Ik heb gevraagd of hij met een track en trace nummer kan door sturen zodat ik hem in de gaten kan houden.

De soldeerbout staat al te wachten tot hij weer aan de slag kan ;-)
(zojuist een 1-wire project soldeer technisch afgesloten dus kan in 1 moeite door :) )
Door poldeleeuw
#38647
@djdive: leuk, ben ook in spanning aan het wachten. Maar eerst heb ik nog wat schilderwerk te doen in huis dus weet wel wat gedaan.

groeten.
Door poldeleeuw
#38655
Heeft er nog iemand ideeën van projecten voor in de toekomst?
Door djdive
#38712
Update: die van mij licht op dit moment in Köln, DE in het DHL verzamel punt ;-)

Maar om terug te komen op je vraag voor gezamelijke projecten, lijkt me een leuk idee.
Alleen we moeten het wel lijkt mij proberen dicht bij de roets te houden en dat is het weer.

Nu heeft (denk ik) iedereen wel al een weerstation staan dus daar kunnen we niet echt veel meer mee doen hoog uit los staande van het weerstation zelf sensoren toevoegen via bijvoorbeeld het bekende 1-wire systeem.

Als ik mijn input mag geven denk ik dat een zelf bouw NOAA satelliet ontvanger misschien wel een leuk project is, al is dit niet iets wat je geheel zelfstandig moet onderhouden (in tegenstelling tot dit project waar je afhankelijk ben van andere stations i.v.m een kruispijling).

Gr,
DJ
Door poldeleeuw
#38713
Ja, een NOAA satelliet ontvanger is best wel een uitdaging denk ik....
Ben ooit eens begonnen vroeger aan een QFH-antenne maar hij is nooit afgeraakt.
En ben ook nog bezig geweest met het ontvangen van WX-faxkaarten van de UK en Duitsland. Best een tijdslopende bezigheid :-)

Maar we zullen al genoeg tijd kunnen besteden aan dit bliksemse project eerst.
Door weatherservice
#38715
Hou ons zeker op de hoogte, want het is best een leuk project aan het worden!

Groet,

Nicolas
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 17