Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door poldeleeuw
#38615
Volgens de handleiding moet het kunnen met 1 antenne. 1 op de ingang van de pre-amplifier en de twee andere ingangen moeten op ground staan.

stukje uit pdf:
It is also possible to use an electrical antenna, i.e., an antenna sensitive to the electric component of the electromagnetic wave. As already mentioned above, the electric eld of the radio waves emitted by cloud-to-ground lightning discharges is mainly oriented vertically. That is, in the simplest case, the electrical antenna is a vertical wire directly connected to one channel of the pre-ampli er. Note that it is important that the wire is directly connected to the input of the pre-ampli er. If you use our pre-ampli er PCB 5 Version 5, connect it to the hot input at capacitors C7-A or C7-B, i.e., to the eye number 1 or 3 of the terminal block, and connect the other two inputs to ground.

voor de gps-module ga ik hier 1 bestellen: http://www.antratek.nl/GPS.html
Door nolversteeg
#38616
Hallo Cris,

Dat weet ik nog niet, ik heb net een mail weggedaan en wacht eerst even af wat ze in de aanbieding hebben . Wat de bedoeling is van de GPS waarschijnlijk nauwkeurige plaatsbepaling en tijdregistratie, als dat beslist nodig is zal je er aan moeten geloven Ik wacht even af wat het andwoord is.

Groeten Nol
Door poldeleeuw
#38617
nolversteeg schrijft:
Hallo Cris,

Dat weet ik nog niet, ik heb net een mail weggedaan en wacht eerst even af wat ze in de aanbieding hebben . Wat de bedoeling is van de GPS waarschijnlijk nauwkeurige plaatsbepaling en tijdregistratie, als dat beslist nodig is zal je er aan moeten geloven Ik wacht even af wat het andwoord is.

Groeten Nol


Deze mail had ik gekregen bij het tonen van interesse in het pproject:

Dear potential participant,

welcome to Blitzortung.org.

If you are interested to assemble an own station, you can get the PCBs, the A/D converter, and the programed micro controller for 44.20 Euro plus 3.45 Euro for shipping to European countries (6.00 Euro to all over the world).

Please carefully read first the document how to participate to blitzortung.org http://www.blitzortung.org/Documents/TO ... ortung.pdf

To participants not from Germany/Austria/Switzerland I also sell complete kits, ferrite rod antennas (if requested) and a GPS module (if requested). Note that I do not sell completely assembled kits. I have no time to assemble the kits for you. You either can assemble the kits by yourself or should look for somebody who can assemble the kits for you.

The price for both complete kits is 28.20 Euro + 54.20 Euro = 82,40 Euro. I can include two 20 cm ferrite rod antennas for additional 45 Euro and an EM-406A SiRF III GPS module for additional 40 Euro.

Then the prices for shipping from Germany are

17,00 Euro with DHL to all European countries (5 kg), for other countries please ask.
(all together to European countries = 184,40 Euro)

Note that Switzerland and Norway do not belong to the European Union.

If you order more than one complete set, the price for shipping can increase depending on the weight of the parcel.

I prefer money transfer to

Egon Wanke,
Fabriciusstrasse 10
D-40225 Duesseldorf
Germany

Account No. 0545474303
Postbank Hannover: 25010030

IBAN DE57 2501 0030 0545 4743 03
BIC PBNKDEFF250

You can also pay by PayPal to blitzortung@gmx.org, but then please add the additional PayPal fee of +1.9% + 0.35 Euro.

If you are interested, please send me your postal address and the information about the material you need.

Regards,
Egon Wanke
Door djdive
#38618
Hi,

Ik heb zojuist een mail retour gekregen met de prijzen en contact gegevens.

Ik denk dat ik voor de ferriet antenne voor nu ga incl. zijn GPS ontvanger.
Durf het voor die 7 euro meer niet aan om er 1 elders te nemen.

Hoop dat hij voldoende setjes heeft liggen als er straks vanuit nl zoveel kits besteld wordt :P
Gr,
DJ
Door nolversteeg
#38622
Hallo Meteovrienden,
Best wel leuke info,ik heb nog geen mail terug maar ik ga eerst voor de printen de A/D en de microcontroller. ik heb uit het grijze verleden nog een TOMTOM seriele muis die waarschijnlijk weer van pas gaat komen . Voor de antenne heb ik al diverse bouwsels gezien die me wel aanstaan. Ik zal wel weer ergens afregel en meetapperatuur vandaan moeten toveren, welke ik wel had maar 13 jaar geleden in de KLIKO gegooid heb,omdat ik het even zat was. Verweving tussen hobby en thuis reparaties uitvoeren voor een habbekrast en nog te duur ook.

Chinese spreuk: Rotzooi is iets wat je nodig hebt net nadat je het hebt weggegooid"

Groeten Nol
Door ws vreewijk
#38623
Yep gelezen maar het is een beetje hinken op een been terwijl je met twee kan lopen de kruisdipool of ferrieten zijn denk ik voor een goede werking een must.
En geen slechte link van die gps ontvangers ziet dr goed uit.

gr Chris
Door nolversteeg
#38625
Hoi Chris,
Gaat ook een kruisdipool worden uitgevoerd in koper ik heb de link op het forum gezien met teflon en douche afvoer zag er goed uit. De buren zijn al gewend aan diverse atributen die ik heb en had zoals een 20 meter hoge vakwerkmast met een 14 elements Yagie in de top. dus een kruisdipool vam 1 meter moet nu wel weer kunnen. ik heb ook nog een GPS ontvanger gevonden die ik jaren gebruikt heb voor dat TomTom bestond dus die ga ik hier voor gebruiken is van Rockwel.
groeten Nol
Door poldeleeuw
#38626
Ik zie dat bij de gps-module van antratec van 27,96 euro een kabel bijgeleverd is. Nu zitten er daar 2 witte connectoren op.

Voor op het evaluation board zou dat een zwarte connector moeten zijn zoals in volgende foto.

Afbeelding

Weet er iemand welke connector dat precies is?
Door nolversteeg
#38627
Hallo Joeri,

Ik denk dat de kleur van de connector niet zoveel uitmaakt ik zie 6 draden die waarschijnlijk hetzelfde zijn als op de site van de leverancier TXD,RXD,Vin,TX,RX,Gnd, de betekenis van de text(en) zal in de doc wel uitgelegd worden.
Groeten Nol
Door ws vreewijk
#38634
Hi Nol is denk ik een goede keuze...omdat de ferieten toch een compromie zijn.
En ach in vroeger tijden stonden dr ook zat antennes bij mij van Tonna tot fracaro beam's en kruisdipolen.

En wat meetapparatuur zou van pas kunnen komen,en uit de junck box zowaar een gps module je bent al een eind op weg dan.

@ Joeri ik denk wat Nol zegt de uitleg zal dat wel duidelijk maken.
En er is een goed forum dus moet goed komen.

gr Chris
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 17