Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door tjabine
#59878
Hallo,

Ik heb zojuist Startwatch op mijn weer pc geïnstalleerd.
Ik heb hem zo ingesteld dat hij VirtualVp, Weatherlink, Cumulus en Wowza opstart.
Ik kan niet anders zeggen dat dit echt perfect werkt zeg.
Stekker uit de pc en er weer in en hop een paar tellen later draaid alles weer vanzelf.
Alleen een klein dingetje waar ik zelf niet uitkom.
Ik heb bij de opties aangevinkt dat de programma's moeten worden geminimaliseerd na dat ze zijn opgestart.
Dit werkt alleen bij VirtualVp en Wowza, Weatherlink en Cumulus blijven in beeld staan.
Heeft iemand anders dit ook? of is er een oplossing?

Alvast bedankt.
Gr Ron.
Door weerstationhoogeloon
#59881
Hallo Ron,

het klopt helemaal wat je beschrijft.

Als je je weer-pc door StartWatch laat "besturen" dan blijven de vensters van WeatherLink en Cumulus gemaximaliseerd staan. Startwatch zelf en Virtual VP minimaliseren wel.
Ik gebruik deze configuratie al enkele jaren en mij is niet bekend dat je WL en Cumulus kunt minimaliseren.
Ander progjes die ik gebruik minimaliseren wel zoals Seqdownload, VPLive, Fire Weather Index.

StartWatch is een geweldig programma! Mijn weer-pc is een Fit-pc Slim, een heel basic pc-tje. Ik kijk er nagenoeg niet naar om (staat op zolder). Af en toe log ik eens remote in m.b.v. VNC Viewer en kijk dan in het Alert-tabje van StartWatch. Pc-tje loopt wel eens vast, maar StartWatch zorgt er dan weer voor dat alles weer door hobbelt.

Een keer/maand stop ik alle s.w. en doe dan handmatig een defragmentatie, gevolgd door een reboot, En StartWatch regelt dan weer de rest. Tot de volgende maand...

gr. Remie
Door tjabine
#59887
Hoi Remie,

Bedankt voor je info.
Ik zelf draai windows 7, mijn vader xp en daar minimaliseert Weatherlink wel.
Ik ben er zeer blij mee! Bios zo ingesteld dat pc gewoon weer opstart als er stroom op komt en startwatch doet de rest.
Helemaal top.

Gr Ron.
Door SpeedyGJ
#59889
Normaal gesproken zou je in de instellingen van Cumulus aan kunnen geven dat die minimaliseerd alleen kan ik deze optie niet meer terug vinden, ik heb vandaag de nieuwste versie moeten downloaden dus ik zal het voor je uitzoeken.

Weatherlink kan dit helaas niet daar kan ik kort over zijn.
Door SpeedyGJ
#59890
Zojuist gevonden!

Ga naar:
Configuration > Display Settings > Minimise to tray

Done :)

Aanvulling:

Je kan ook nog aanvinken als je bij het opstarten gelijk naar de tray gaat, deze optie staat iets verder naar beneden :)
Door tjabine
#59894
SpeedyGJ schrijft:
Zojuist gevonden!

Ga naar:
Configuration > Display Settings > Minimise to tray

Done :)

Aanvulling:

Je kan ook nog aanvinken als je bij het opstarten gelijk naar de tray gaat, deze optie staat iets verder naar beneden :)


Hoi Speedy,

Minimize to tray stond al aangevinkt.
Maar startup to tray niet en deze werkt perfect.
Nu moet alleen weatherlink nog komen met zo iets.

Gr Ron.
Door Snarf2000
#59897
En wat gebeurt er als je een snelkoppeling maakt naar Weatherlink en daar in eigenschappen venster verteld bij snelkoppeling: Uitvoeren "geminimaliseerd"
en deze toevoegt on je Startwatch. :)




Grt Frans
Bijlagen
Clipboard01-5e2b4e1eec70bd7b369462554d9727f1.jpg
Clipboard01-5e2b4e1eec70bd7b369462554d9727f1.jpg (5.47 KiB) 2755 keer bekeken
Door tjabine
#59898
Hoi Frans,

Zojuist geprobeerd maar dat werkt niet, ach dan maar niet.
Het is iets met windows 7! want bij mijn vader met XP werkt het wel.

Wat ik wel zie in de logfile van Startwatch zijn de meldingen:

Program:Weatherlink Confirming No Response (Program not processing messages)

Geen idee of dit erg is of niet? alles werkt verder zoals het hoort namelijk.
Misschien komt het door de nieuwe versie van Weatherlink en de al wat oude startwatch?

Gr Ron.
Door Willy Peters
#59899
Ik heb nog een vraagje over Startwatch.
Ik zie in Ports een foutmelding van Weatherlink en Wswin. Not responding. alles werkt naar behoren. Waar kan dit aan liggen?

Willy
Bijlagen
Screendump__04_Tuesday__December_03__2013_15.jpg
Screendump__04_Tuesday__December_03__2013_15.jpg (84.64 KiB) 2755 keer bekeken
Door tjabine
#59900
Hoi Willy,

Geen idee! ik heb helemaal niets met poorten gedaan.
Moet dat wel dan?
Ook zie ik dat je hem nog niet hebt geregistreerd, onder kopje help/register even dit plaatsen:SerialNo=29999 Key=SVS2-WN9G-4NFY
Misschien is dat het probleem wel?

Gr Ron.