Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door dibasta
#60217
hanszzz schrijft:
Persoonlijk vind ik dat bij een Davis de gauges een stuk mooier zekers als je data (meters) om de 4sec kan laten updaten dat is bijna real.

Grt Hans


Deze zijn ook realtime hoor, alleen niet met wijzertjes ;)

Gr,
Peter.
Door jacg
#60219
Hans,

Heb jij ooit nagedacht hoe een bezoeker jouw website ziet?

Met Geert van hetweerinboskamp ben ik dagen bezig geweest om voor de mos verwachting een design te bedenken die een "normale"gebruiker in een paar seconden kan interpreteren.

Een bezoeker komt op jouw site en wil de meest basale dingen weten, temperatuur en neerslag, vooruitzichten.

Hij ziet 9 klokken, vol met bling, kleuren en het kost hem zeker 3 minuten om alle waarden te kunnen begrijpen. En dan is hij al lang afgehaakt.

Zie ik verder links in het menu yowindow en wdlive. Denk je dat een bezoeker ook maar begrijpt wat die termen inhouden?

Komen we bij de vooruitzichten, je gebruikt de EWN verwachting, kom je op een pagina met een verwachting per 3 uur als eerst. Een gebruiker wil gewoon de 7 daagse verwachting zien, en mocht hij meer interesse hebben, dan klikt hij wel dieper. Klik je op de 7 daagse verwachting dan zie ik een grafiek waar je met de muis over moet gaan om de maxima en minima te filtreren.

Waarom denk je dat sites van het knmi en meteoconsult zo "sober" zijn opgezet? Omdat je daar binnen een paar seconden alle informatie kunt vinden.

Overbodige informatie is iets waar een gebruiker een hekel aan heeft. Als ik bij de leden van HWA op hun website kijk en zie in een groen blok dat er geen meteo alarm is. Dat is hetzelfde als je visite hebt een lege trommel waar koekjes ingezeten hebben op tafel te zetten.

Of bijv. WDlive op je frontPage zetten, is voor Apple gebruikers als tv kijken zonder beeld en geluid.

Het lijkt soms wel een wedstrijd om zoveel mogelijk scripts op je website te plaatsen zonder te denken of een bezoeker er wel iets mee kan.

Hans ik nam jouw site als voorbeeld omdat jij reageerde, maar dat was meer met een knipoog. Iedereen moet natuurlijk doen wat hij wil.

Groeten,

Jacco
Door SpeedyGJ
#60224
Ik heb zo weinig mogelijk scripts op mijn site staan, qua overzicht ben ik nog mee bezig maar vind het op deze manier wel even prima.
Ik wou de weergegevens in een iframe hebben maar heb besloten dit niet te doen gezien ik nogal slechte ervaringen heb gehad en wordt niet overal goed op weergeven.

Uiteraard heeft iedereen wel een script draaien maar sommige hebben het wel te overdone, laden duurt dan ook weer langer omdat alles moet worden ingeladen.
Door hanszzz
#60232
Zie ik verder links in het menu yowindow en wdlive. Denk je dat een bezoeker ook maar begrijpt wat die termen inhouden?

Daar kom je achter als je er op klikt dat is voor meesten meer een uitdaging je kan alles op 1 pagina zetten maar wij Nederlanders zijn gek op klikken :laugh:

Maar iedereen zijn smaak dat is maar goed ook anders zaten wij hier met 478 zelfde template ;)

Fijne Kerstdagen Jacco

Grt Hans
Door eugel
#60338
dibasta schrijft:
Voor zover lijkt alles weer opgelost te zijn!!!

Er is een nieuwere versie van de steel serie's opgezet, en één en ander zal vandaag nog worden aangepast.

Met grote dank aan Weerstation Woerden.

Gr,
Peter.


Iemand een link naar de nieuwere versie van steel gauges?

te snel. :dry: inmiddels gevonden :)

http://wiki.sandaysoft.com/a/SteelSeries_Gauges#Downloads
Door dibasta
#60339
eugel schrijft:
dibasta schrijft:
Voor zover lijkt alles weer opgelost te zijn!!!

Er is een nieuwere versie van de steel serie's opgezet, en één en ander zal vandaag nog worden aangepast.

Met grote dank aan Weerstation Woerden.

Gr,
Peter.


Iemand een link naar de nieuwere versie van steel gauges?

te snel. :dry: inmiddels gevonden :)

http://wiki.sandaysoft.com/a/SteelSeries_Gauges#Downloads



Ik heb inmiddels de steels gauges helemaal verwijderd!

Gr,
Peter.
Door Pringelz
#60370
Ikzelf maak ook geen gebruik van live gauges of data, alles zelf maken en laten inlezen door wswin doe ik al 3 jaar.
Veel mensen maken gebruik van die gauges of die templates waar je enkel wat aanpassingen aan moet doen.
Ik ben het volledig eens met jacg, en heb het zelf ook al ondernomen.. hoe moeilijker je het maakt hoe minder bezoekers en hoe sneller ze je site zullen wegklikken.

Natuurlijk doet iedereen wat hij wilt B)

Groetjes,

Wouter
Door hanszzz
#60376
Heb je wel eens bekeken waar de gebruikers wegkomen 90 % uit je Dorp of Stad 8% je familie 2 % bezoekers
Als ze echt iets willen gaat ze wel naar het KNMI of Meteo consult
Door jacg
#60380
hanszzz schrijft:
Heb je wel eens bekeken waar de gebruikers wegkomen 90 % uit je Dorp of Stad 8% je familie 2 % bezoekers
Als ze echt iets willen gaat ze wel naar het KNMI of Meteo consult


Hans,

Dan doe je toch echt iets verkeerd, normaal gesproken krijg je bezoekers van over het gehele land en helemaal als je weerstation een beetje in de buurt van een natuurgebied etc, staat.

Maar dan moet je die omschrijving natuurlijk wel op je website hebben staan... En je zit zelf aan de rand van Nationaal Park De Alde Feanen, daar moet je gebruik van maken, watersport weer, kano weer, zeilweer, gooi een mooi script online waarbij de zeilen van een zeilboot de windrichting aangeven, ik noem maar wat. Zo trek je bezoekers.

En die bezoekers gaan juist niet naar het KNMI omdat die geen actueel lokaal weer geven. Maar de bezoekers willen het actuele weer van Hans, omdat die in Warten woont, en dus exact weet hoe warm het is, of er voldoende wind is om te varen, of te veel golfslag om te kanoën.

Dus geef je site een beetje een identiteit en je zult zien dat je veel meer bezoekers krijgt!

Groeten,

Jacco