Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door ws vreewijk
#64465
Beste weervrienden,

HIERBIJ twee dingen.

Wie kan me vertellen of je meerdere temperatuur sensors tegelijk kan benutten met de software mr soft,ok ik weet kan het zelf uitproberen maar dat brengt me bij deel twee

Als we dit forum levend willen houden moet dr wel ook wat gepost worden
Al twee dagen is dr totaal niks gepost en de post daarvoor is van 3 dagen geleden.

Met alle weeramateurs die er zijn vind ik dat een droevig dieptepunt.

Word het forum minder bezocht?
BLoed deze hobby langzaam dood?

Kijk in de zomer kan ik me voorstellen dat de activiteit op dit forum minder is maar rond deze tijd niet.
Mijn oproep laten we proberen IETS actiever te zijn,zonder dat nou direct alleen maar onzin word gepost.
Overigens is er ook een rubriek offtopic waar ook niet specifieke weer zaken kunnen worden gepost.

Ik steek de hand in eigen boezem en zal ook poberen iets meer bij te dragen.

Iedereen een goed weekend ,en heb je een momentje .

Gr Chris
Door Overijse
#64466
ws vreewijk schrijft:
Beste weervrienden,

HIERBIJ twee dingen.

Wie kan me vertellen of je meerdere temperatuur sensors tegelijk kan benutten met de software mr soft,ok ik weet kan het zelf uitproberen maar dat brengt me bij deel twee

Als we dit forum levend willen houden moet dr wel ook wat gepost worden
Al twee dagen is dr totaal niks gepost en de post daarvoor is van 3 dagen geleden.

Met alle weeramateurs die er zijn vind ik dat een droevig dieptepunt.

Word het forum minder bezocht?
BLoed deze hobby langzaam dood?

Kijk in de zomer kan ik me voorstellen dat de activiteit op dit forum minder is maar rond deze tijd niet.
Mijn oproep laten we proberen IETS actiever te zijn,zonder dat nou direct alleen maar onzin word gepost.
Overigens is er ook een rubriek offtopic waar ook niet specifieke weer zaken kunnen worden gepost.

Ik steek de hand in eigen boezem en zal ook proberen iets meer bij te dragen.

Iedereen een goed weekend ,en heb je een momentje .

Gr Chris


Hoi Chris,

Vermoed dat je praat over logtemp van mrsoft.ft en niet over mrsoft.net.
In hun FAQ staat toch dat je meerdere tempsensors kan indelen in groepen om zo verschillende graphs te krijgen van de aparte sensoren.

http://www.mrsoft.fi/ohj01enfaq.htm ==> punt 12.

Heb zelf wel geen 1-wire systeem, dus kan spijtig genoeg niet mee testen hoe het in het werk gaat.

Grtz
Kris
Door ws vreewijk
#64467
Hallo, je slaat de pijker op zn kop.
http://www.mrsoft.fi/ohj01en.htm

En geen 1 wire ai als je een eens paar euri over hebt een echte aanrader.

ivm buiten schilderwerk ligt mn systeem al 3 weken plat en is echt een gemis.
Ik monitor mijn koivijver de hele winter door qua temperatuur met 1 wire omdat dit juist een kritische tijd KAN zijn.

Ik wilgraag buiten mn weerstaion om een aantal tempertuur dingen meten en had graag een 3 tal grafieken met mr soft op mijn scherm dus niet als upload.

Wie weet is dr toch iemand die het precies weet en anders .... post ik hier mijn eigen test.

What about part two?

gr Chris
Door teesee64
#64468
Hallo Chris,

Ik maak al een tijdje geen gebruik meer van LogTemp maar voor zover ik me kan herinneren zou LogTemp automatisch alle aangesloten sensoren moeten herkennen en deze in de grafiek weergeven.

De readme.txt file van het programma geeft dit ook aan.

Program will search all supported sensors from the MicroLAN and reads temperatures. All found sensors will be listed. Each sensor has several properties and you can edit them by selecting the sensor from the list and using the right mouse to activate popupmenu selection. All setting will be saved to LogTemp.ini file.


Groet,
Theo

Afbeelding
Door ws vreewijk
#64469
Bedankt voor je reactie

Maar zet hij alles in EEN grafiek op mn scherm of krijg ik bijvoorbeeld bij 3 sensors 3 grafieken op mn scherm?

gr Chris
Door teesee64
#64470
ws vreewijk schrijft:
Bedankt voor je reactie

Maar zet hij alles in EEN grafiek op mn scherm of krijg ik bijvoorbeeld bij 3 sensors 3 grafieken op mn scherm?

gr Chris

Alles gaat in 1 grafiek op je scherm. Zoals je kunt zien in het plaatje wat ik poste.
Iedere sensor heeft zijn eigen kleur (kun je instellen per sensor)
De data word in een text file opgeslagen en dat is wel voor iedere sensor een aparte txt file.

Je kunt zelfs een .csv file aan laten maken daarin komt dan alle data van alle sensoren in 1 .csv file.
Die files kun je ook automatisch laten uploaden naar je website als je dat zou willen.

Ook maakt logtemp een schermafdruk van het grafiek die je kunt laten opslaan en uploaden.

Groet,
Theo

ps, op deze pagina staat alles netjes op een rij wat de mogelijkheden zijn.
http://www.mrsoft.fi/ohj01en.htm
Door ws vreewijk
#64471
Dank je Theo,

Ai ik had liever 3 apparte grafieken gehad,maar goed isniet anders bedankt voor de info.

Wd kan dat wel maar ik wilde voor prive iets anders.

Gr Chris
Door Overijse
#64472
ws vreewijk schrijft:
Dank je Theo,

Ai ik had liever 3 apparte grafieken gehad,maar goed isniet anders bedankt voor de info.

Wd kan dat wel maar ik wilde voor prive iets anders.

Gr Chris


Hoi Chris,

Wat ik opmaak uit de FAQ, is dat je je tempsensors in de nieuwste versie kan indelen in 3 groepen, zo krijgt elke groep zijn eigen grafiek.

12. Temperature groups.
LogTemp version 2.25 introduces temperature groups for temperature sensors. There are three groups and group could defined for each temperature sensor, default being group 1 (One). Each group has own it's graphs, therefore monitoring e.g. outside, exhausts fumes and ground temperatures could be easier with one program. Groups are named by default One, Two and Three, but these could be changed via logtemp.ini:
[GROUPS]
One=Outside
Two=Exhausts fumes
Three=Ground temperatures
This section does not exist by default. Graph title will show Group name.
Door ws vreewijk
#64476
Hallo,
Dat zou mooi zijn,drie is wat ik nodig heb,ai had ikzelf ook kunnen opzoeken eigenlijk.

Daarga ik eens mee aan de slag.

Gr Chris
Door CeesT
#64584
ws vreewijk schrijft:

Als we dit forum levend willen houden moet dr wel ook wat gepost worden
Al twee dagen is dr totaal niks gepost en de post daarvoor is van 3 dagen geleden.

Met alle weeramateurs die er zijn vind ik dat een droevig dieptepunt.

Word het forum minder bezocht?
BLoed deze hobby langzaam dood?

Kijk in de zomer kan ik me voorstellen dat de activiteit op dit forum minder is maar rond deze tijd niet.
Mijn oproep laten we proberen IETS actiever te zijn,zonder dat nou direct alleen maar onzin word gepost.
Overigens is er ook een rubriek offtopic waar ook niet specifieke weer zaken kunnen worden gepost.

Ik steek de hand in eigen boezem en zal ook poberen iets meer bij te dragen.

Iedereen een goed weekend ,en heb je een momentje .

Gr Chris


Hoi,

De reden dat ik niet of nauwelijks meer post werd vandaag weer maar eens bevestigd door een berichtje wat ik mocht ontvangen n.a.v. een storing in mijn eigen weerstation. Van tijd tot tijd, zo eens per 14 maanden, raken de batterijen leeg van mijn TFA Primus. Dat komt altijd onverwacht en of de duvel er mee speelt ook nog eens op een moment dat er in een normale winkel geen batterij te koop is doodgewoon om het feit dat die gesloten zijn. Dan kun je twee dingen doen, of je rijdt als een gek naar een benzinepomp langs de snelweg en betaalt een godsvermogen voor een vijftal LR14 batterijen of je wacht tot de volgende dag tot er wel winkels open zijn om de felbegeerde batterijen daar voor een redelijke prijs aan te schaffen. Ik vind het persoonlijk geen optie om zes batterijen op voorraad te leggen (krengen zitten met twee verpakt) omdat de kwaliteit van die dingen snel achteruit gaat.

Ik kan je verzekeren dat het mailtje wat je vervolgens van HWA mag ontvangen over het feit dat je met je stationnetje al een aantal uren flatliners produceert je elke zin ontneemt om ook nog maar een bijdrage aan dit forum te leveren. Toegegeven het bericht is niet onvriendelijk maar daar houdt het dan verder ook wel op. Zakelijker kan niet en blijkbaar is er ook geen enkel begrip voor het feit dat jij jezelf ook wel eens kloten zou kunnen voelen omdat je weerstation al een paar uur niet doet wat jij wilt. Omdat het station niet werkt worden je data 48 uur uitgefilterd en daarmee basta. Dat je vervolgens je station binnen een paar uurtjes weer aan de gang slingert met nieuwe batterijen en daarvan kond doet aan de betreffende moddereter doet er verder niet meer toe. Geen reactie meer en na 48 uur wordt je automatisch weer bij de rest van de zooi geknikkerd.

Nee, ik wist in een keer weer waarom ik hier voornamelijk nog maar mee lees en de bijdragen verder wijselijk achterwege laat. Succes maar weer, ik duik weer onder.

Oh, en nee WS Vreewijk ik heb geen foto van de lege batterijen ter verduidelijking :) .