Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Overijse
#64586
Topic opgesplitst om ON TOPIC te kunnen blijven.

CeesT schrijft:
ws vreewijk schrijft:

Als we dit forum levend willen houden moet dr wel ook wat gepost worden
Al twee dagen is dr totaal niks gepost en de post daarvoor is van 3 dagen geleden.

Met alle weeramateurs die er zijn vind ik dat een droevig dieptepunt.

Word het forum minder bezocht?
BLoed deze hobby langzaam dood?

Kijk in de zomer kan ik me voorstellen dat de activiteit op dit forum minder is maar rond deze tijd niet.
Mijn oproep laten we proberen IETS actiever te zijn,zonder dat nou direct alleen maar onzin word gepost.
Overigens is er ook een rubriek offtopic waar ook niet specifieke weer zaken kunnen worden gepost.

Ik steek de hand in eigen boezem en zal ook poberen iets meer bij te dragen.

Iedereen een goed weekend ,en heb je een momentje .

Gr Chris


Hoi,

De reden dat ik niet of nauwelijks meer post werd vandaag weer maar eens bevestigd door een berichtje wat ik mocht ontvangen n.a.v. een storing in mijn eigen weerstation. Van tijd tot tijd, zo eens per 14 maanden, raken de batterijen leeg van mijn TFA Primus. Dat komt altijd onverwacht en of de duvel er mee speelt ook nog eens op een moment dat er in een normale winkel geen batterij te koop is doodgewoon om het feit dat die gesloten zijn. Dan kun je twee dingen doen, of je rijdt als een gek naar een benzinepomp langs de snelweg en betaalt een godsvermogen voor een vijftal LR14 batterijen of je wacht tot de volgende dag tot er wel winkels open zijn om de felbegeerde batterijen daar voor een redelijke prijs aan te schaffen. Ik vind het persoonlijk geen optie om zes batterijen op voorraad te leggen (krengen zitten met twee verpakt) omdat de kwaliteit van die dingen snel achteruit gaat.

Ik kan je verzekeren dat het mailtje wat je vervolgens van HWA mag ontvangen over het feit dat je met je stationnetje al een aantal uren flatliners produceert je elke zin ontneemt om ook nog maar een bijdrage aan dit forum te leveren. Toegegeven het bericht is niet onvriendelijk maar daar houdt het dan verder ook wel op. Zakelijker kan niet en blijkbaar is er ook geen enkel begrip voor het feit dat jij jezelf ook wel eens kloten zou kunnen voelen omdat je weerstation al een paar uur niet doet wat jij wilt. Omdat het station niet werkt worden je data 48 uur uitgefilterd en daarmee basta. Dat je vervolgens je station binnen een paar uurtjes weer aan de gang slingert met nieuwe batterijen en daarvan kond doet aan de betreffende moddereter doet er verder niet meer toe. Geen reactie meer en na 48 uur wordt je automatisch weer bij de rest van de zooi geknikkerd.

Nee, ik wist in een keer weer waarom ik hier voornamelijk nog maar mee lees en de bijdragen verder wijselijk achterwege laat. Succes maar weer, ik duik weer onder.

Oh, en nee WS Vreewijk ik heb geen foto van de lege batterijen ter verduidelijking :) .

Sorry Cees,

Maar hier ga je kort door de bocht (persoonlijke visie),

Als moderator zijnde ga ik nu wel in de verdediging voor een college,

Punt 1 : bij filterPM's is er maar 25% (in m'n eigen geval) die reageert op de PM.
Punt 2 : niemand verplicht je om als een gek alle winkels af te rijden om nieuwe batterijen te halen.
Punt 3 : ieder heeft wel eens problemen
Punt 4 : we zitten niet 24hr voor de pc als moderator (werk, familie, vakantie, etc gaan voor)
Punt 5 : Elke Mod is op de hoogte van wat de andere gedaan hebben, als het in jou geval niet snel genoeg verliep kon je nog altijd een andere Mod berichten dat het problem opgelost is/was.
Punt 6 : zie PM
Punt 7 : Je wordt niet van de zooi geknikkerd, je wordt uit de extremen en kaartjes gehaald en in de landen/provincielijsten kom je op grijs (met opmerking ernaast)
Punt 8 : Kort excuus om niet deel te nemen aan topic's op HWA na 3 filters sinds 2012, dan zijn er hier een heleboel die zich direct zouden uitschrijven, als ze het zo vlug opgeven na een kleine panne.

Grtz en altijd open voor discussie ;-)
Kris