Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door stephanvanloon
#65172
Goedemiddag,

Sinds enkele dagen een nieuw weerstation en sinds donderdagavond maak ik gebruik van de bijgeleverde software Easyweather. Tot begin van deze midag werkte alles prima, maar sinds 14:00 uur kan er geen verbinding meer tot stand komen tussen de software en het weerstation.

Heb de software al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd evenals verschillende usb poorten geprobeerd, maar dat alles mag niet baten.

Heeft iemand een idee hoe het probleem te verhelpen is, anders is het een duur grapje geweest om een weerstation te kopen die het welgeteld anderhalve dag deed... :(
Door ws vreewijk
#65177
Hallo Stephan,
Ja dat is niet zo leuk natuurlijk.

Probeer eens een andere usb kabel.
Probeer een console reset,anders de batterijen eruit kwartiertje wachten en opnieuw alles opstarten.
Easy weather heeft wel eens kuren welk weerstation gaat het om? Ik kan dat niet terug vinden in je post.

Misschien kan je een ander weer programma proberen,in het uiterste geval zal je nog garantie hebben neem ik aan.

Mischien kunnen we je toch op weg helpen.

Meld even terug wat je verder hebt geprobeerd.

Gr Chris
Door stephanvanloon
#65181
Ik gebruik de Alecto WS-4050.

Na de batterijen uitgenomen -en de usb-kabel losgekoppeld te hebben en vervolgens weer heb geplaatst werkte de connectie weer.

Bedankt voor het reageren :)
Door ws vreewijk
#65182
Fijn dat het weer werkt Stephan,

Let op dat van de usb poort de slaapstand op uit staat,dus niet alleen van je pc. Maar ook van je usb poort.

Zoek maar even op google als je dr niet uit komt,plaats ik later wel een link.

Gr Chris