Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door weerstationhoogeloon
#66025
whozee schrijft:
Maar uw PC hangt toch 24 uur met een kabel of wifi aan internet?


Ja, klopt helemaal 24/7.
Maar ik gebruik géén browser o.i.d. om te surfen op het internet.
Het enige wat ik doe is het internet gebruiken om vanaf mij weer-pc een verbinding op te zetten naar de server bij mijn hoster. En zodra die verbinding elke minuut is gerealiseerd, worden even een paar bestandjes ge-upload. Thats all!
Totaal géén download of surfen.
Alle poorten staan dicht behalve voor het versturen van mijn data.

Draait al 9 jaar op deze manier. Windows XP en géén virusscanner. Gewoon omdat het een heeeel basic pc-tje is met 512Mb RAM geheugen en een HD-tje van 60Mb, en een energie verbruik van <5W! Het doet wat het moet doen. Data verzamelen, rekenen, data genereren en uploaden. Anders niks. Heel fijn pc-tje, ik hoop dat ik er nog jaren plezier van mag hebben.

maar we geraken off-topic, Willy had het over upgrade van W7 naar W10.

gr. Remie
Gebruikersavatar
Door baroman
#71793
Beste allemaal

Ik heb een probleem met windows 10, voor een paar dagen geleden is mij opgevallen dat mijn computer deze draait
onder windows 10 de datum 24-5-2424 aangaf. Een paar eeuwen verder. Maar is balen een deel van de weergegevens gaan verloren omdat de datum niet klopt. Vraag heeft iemand hier ervaring mee, of hoe kan ik dit oplossen.

Groeten Ronnie..
www.meteoew.nl
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#71799
Vraagt m.i. controle van de instelling voor Datum & Tijd.

Kijk eens bij Windows10 langs de volgende rij van invoeren:
- kies 'Instellingen'
- Vul daar als zoekterm in 'Systeeminfo' en klik aan, ook in het vervolgzoekvenster
=> krijg je een scherm met rechtsboven genoemde 'Systeeminfo'
- Aanklikken
=> krijg je scherm met Windows10-info met linksboven 'Configuratiescherm'
- Aanklikken
=> krijg je ouderwets scherm met allerlei rubrieken
- Kies daaruit 'Datum en Tijd'
=> Controleer de verschijnende vensterinhoud onder de 3 tabbladen en corrigeer waar nodig.
Op eerste tabblad staat de actuele datum & tijd die je handmatig kunt aanpassen.
Bij mij staat onder tabblad Internettijd dat de computer wordt gesynd met server time.windows.com