Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door SpeedyGJ
#67545
Beste mensen,

Bestaat er een software die automatisch webcam beelden kan downloaden?
Situatie is als volgt:

De PC en webcams staan ergens anders opgesteld dus niet thuis.
Elke dag wordt vanaf 6:00 tot 22:00 om de 5 seconden beelden opgeslagen op de lokale computer waar de cams zijn aangesloten. Via Teamviewer kan ik de beelden inpakken en naar me toe sturen. Echter is het probleem dat het internet upload daar niet snel is met 86kb/s. Gemiddeld per dag ben ik ongeveer 580MB kwijt dit x2.

Nu ben ik op zoek naar een programma die elke nieuwe afbeelding automatisch download naar mijn computer, dus Webcam PC > Thuis PC om hier een timelaps van te maken en eventueel te uploaden naar YT. Dit scheelt inpakken en uploaden en paar uren moet wachten.

P.S: Ik zoek geen programma die al die 40XX bestanden moet download, dit heb ik vanmorgen getest maar komt het zowaar op het zelfde neer.

Alvast bedankt.
Door hvd51
#67546
Hallo,

Ik gebruik het programma wget.exe om beelden op te halen van mijn ip webcam, misschien is dat ook mogelijk om van pc naar pc te gebruiken.

Harm
Door SpeedyGJ
#67564
hvd51 schrijft:
Hallo,

Ik gebruik het programma wget.exe om beelden op te halen van mijn ip webcam, misschien is dat ook mogelijk om van pc naar pc te gebruiken.

Harm


Ik zal er eens naar kijken of het wat is :)

tvg schrijft:
Hallo

Ik gebruik hiervoor seqdownload. http://nirsoft.net/utils/seqdownload.html

Kan alles wat jij wil doen

Groet

Theo


Dit programma ken ik wel, gebruik ik wel eens voor een storm om de bft / stoten kaarten van KNMI / Weerplaza binnen te halen :)
Echter moet een pad opgeven van de afbeelding, het probleem is dat het minimaal om 500 afbeeldingen gaat en dat werkt dus niet met dit programma.
Zat er nou een optie in van: Geef map op en het station kijkt wanneer er een nieuwe afbeelding is dat het programma dan opdracht heeft om de nieuwste binnen te halen.

Heb de afgelopen dagen nog lopen zoeken maar tot nu toe nog niet de juiste voor me gekregen.
Door wsEpe
#67569
kan jouw webcam geen image uploaden naar een ftp ipv op de pc te bewaren?. Dan zou je het daar weg kunnen halen en heb je in elk geval een hogere download snelheid. Verder zou ik niet kijken hoe je een image kunt downloaden naar je pc, maar hoe je een image kunt uploaden vanaf de webcam pc met een sync tool, zoals filezilla, ftpbox ofzo.
Misschien kun je een cloud gaan werken met OneDrive automatisch sync?
Door SpeedyGJ
#67573
WebcamXP zou zeker wel een weg vinden om de gegevens naar een ftp server te kunnen versturen, het probleem is echter dat er geen mogelijkheid is om de archiefbeelden te versturen.

Ik ben inmiddels al paar uren bezig geweest maar uiteindelijk na veel geduld heb ik het volgende:

Filezilla server heb ik draaien op mijn eigen PC.
Op de weerPC staat flingftp en deze zorgt ervoor dat de cambeelden naar mijn PC gaan door via FTP te versturen.
Momenteel is deze programma erg druk bezig om alle afbeeldingen van vandaag te verzenden naar mijn PC, ik laat em dit lekker zijn gang doen heeft verder de hele nacht de tijd om dit te kunnen regelen en dat gaat wel lukken.

Morgen schone lei en dan moet het eigenlijk gewoon werken, mocht dit verder stabiel lopen neem ik de 2de cam mee via deze oplossing.
Dit zou dan het beeld moeten zijn tot er glasvezel ligt, dacht dat dit nog wel tot volgend jaar kan duren maar kan ook nog dit jaar zijn het is wat onduidelijk. Met glasvezel gaat het stuk sneller, inpakken en met 13mb/s kan ik het binnen halen :) goed dat is later ;)

Bedankt voor het nadenken :)