Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Toulon7559
#68603
Als je je weer-station kunt uitlezen met Domoticz@Raspberry, via de console en/of direct van de draadloze sensoren, dan ligt het voor de hand dat je kijkt naar een mogelijkheid om de data door te sluizen naar HetWeerActueel voor opname in je weer-overzicht.
Dat vraagt een script voor compilatie van de file hetweeractueel.html en voor upload van die file naar een gekozen server, waar HetWeerActueel de html-file kan oppikken.
Heeft iemand al een stuk software daarvoor ontwikkeld?
Vanuit Domoticz is direct met een lua-script een mogelijke weg, maar ook met een Python-script o.i.d. zou moeten kunnen.

Zie ook deze link
Door Toulon7559
#69223
Rondgekeken op het HWA-forum, maar kan geen eenduidig antwoord vinden.
Zoek een oplossing om de draadloze sensoren van mijn TFA_Nexus uit te lezen en daarmee (o.a.) een upload-file voor HWA te maken.

Is WeeWX daarvoor geschikt op met een Raspberry met RFLinkGateway o.i.d.?

[Waarom niet direct aangesloten op mijn Nexus via USB aan de Console?
Reden: eerst moet het 'alternatief' goed werkend zijn voordat ik WsWin @ PC uitschakel, en een 2e console kost teveel voor even een experiment]
Door Toulon7559
#69825
:( Na weer eens een vastloper van de Windows_PC waarop WsWin draait voor upload naar o.a. HetWeerActueel en AWEKAS, zeer gemotiveerd om die PC te vervangen door bijv. een Raspberry.

Heb een PWS TFA_Nexus en een PWS WS7000 die via 433MHz met een RFXCom of RFLinkGateway zijn af te tappen, zonder werk aan de bestaande verbindingen (die ik het liefst in stand houd totdat de vervangende opzet goed is getest, en daarna als lokale voorziening cq. backup dienen).
Aan mijn Domoticz-Raspberries zit een hele reeks extra sensoren: o.a. handig om luchtdruk in te vullen voor TFA_Nexux, omdat die component ontbreekt in de draadloze verbinding, en voor invulling van bijv. solar radiation en UVI, die ontbreken bij beide PWSen.

Iemand een hint hoe zoiets het eenvoudigst is te realiseren?
Meteohub@Raspberry met RFXCom een optie? Of al betere invullingen?
Door Toulon7559
#69828
Als ik WsWin wil vervangen door iets anders, dan moet ik ook de upload naar AWEKAS anders gaan organiseren.
Heeft iemand implementatie-ervaring met dit AWEKAS-protocol voor Direct Link?

Afgezien van de generatie van de md5 hash-code, heb ik in/voor Domoticz nagenoeg alle gevraagde info en routines beschikbaar om een lua-script te maken voor de generatie van de upload-url, dus lijkt een haalbare kaart om dat te kunnen invullen.
Of zie ik iets over het hoofd?

NB. Iemand een scriptje beschikbaar (of wetenschap waar je dat vindt) voor de generatie van de genoemde md5 hashcode?
Of is dit tooltje al voldoende om het wachtwoord om te zetten in geschikte layout?
Door Toulon7559
#69838
Uit info van AWEKAS blijkt dat ze toch liever hebben dat ik ergens een html-file neerzet die qua inhoud wel bijna gelijk is aan de DirectLink-upload.
;-) Werk aan de winkel om te bedenken hoe ik dat voor elkaar krijg .....
Door Toulon7559
#69862
Het kostte wat moeite, maar het is gelukt om een software-pakketje te maken waarmee je vanuit Domoticz @ Raspberry een upload naar AWEKAS kunt realiseren.
Zie dit Domoticz Forumbericht

Niet alleen kun je daarmee je PWS uitlezen, maar deze constructie geeft ook de mogelijkheid om in Domoticz een 'beste' set te compileren van data uit diverse meteo-sensoren.
Het voorlopige resultaat voor mijn configuratie is vanaf vanavond te zien op https://www.awekas.at/nl/instrument.php?id=14105

Domoticz kan met iets andere scripts op vergelijkbare manier ook zorgen voor upload naar WUnderground, WOW en PWSWeather: zie diezelfde thread op het Domoticz-Forum.

:P Weer een stapje verder op het pad om toepassing van PC&Windows te verminderen .....