Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Toulon7559
#68727
Voor mijn Meteo gebruik ik naast WsWin ook Domoticz&Raspberry.
O.a.met een lua-script voor upload naar WUnderground.
Dat lua-script blijkt bijna een-op-een toepasbaar voor upload van info naar WOW.
De script-versie voor WOW-upload staat hier op het Domoticz-forum.

Even opletten bij het invullen, want in de diverse (momenteel niet zo eenduidige) invulinstructies is sprake van een System ID, van AWS Pin en van Authentication Key.
De info voor System ID kun je (na aanmelding bij MetOffice) vinden door aanklikken op de inlogpagina van 'My Sites': daar staat onder het kaartje een textstring tussen haken. Die text-string (maar dan zonder haken) is je System ID voor invullen in het script.
Het script heeft ook nog een AWS Pin nodig, terwijl de aanmeldwebpagina daarvoor geen invulveld laat zien.
AWS Pin en Authentication Key blijkt in de praktijk een en hetzelfde: dat is een reeks van 6 cijfers die je zelf mag kiezen en invullen in het vakje 'Authentication Key' op de subpagina 'Edit Site' onder 'My Sites'.
Door BartGrasmeijer
#69007
Dank voor script! Ik heb Oregon sensoren en dat werkt prima met Domoticz. Nu wil ik hetzelfde als jij namelijk de data uploaden naar WOW.

Ik heb een account aangemaakt bij Met Office, site aangemaakt (Rammersveld Meppel) en script met de naam uploadtoWOW.lua naar de domoitcz lua scripts folder op mijn raspberry pi gekopieerd. De gegevens verschijnen echter nog niet op de WOW site. Ik weet niet wat ik fout doe. Hoe kan ik het script testen?
Door Toulon7559
#69009
Kost even tijd voor e.e.a. verschijnt.

Check zekerheidshalve in het lua-script nog een keer of SystemID [= de tekststring onder het kaartje, maar zonder () ] resp. AWS-Pin/Authentication_key goed zijn ingevuld tussen de aanhalingstekens.
Let ook op dat je het upload-interval niet te kort zet.
Door BartGrasmeijer
#69010
Had script geen _time_ in de naam meegegeven. Nu wel en zie in de log dat domoticz script wel opppakt maar krijg nu foutmelding
2016-12-29 11:30:00.439 Error: EventSystem: /home/pi/domoticz/scripts/lua/WOW_time_misc.lua:20: unexpected symbol near char(160)

char(160) zit rond de url van metoffice

ik sleutel even verder, tips en suggesties zijn welkom :-)
Door BartGrasmeijer
#69012
lukt nog niet

domoticz log blijft onderstaande melding geven:

2016-12-29 12:14:00.309 Error: EventSystem: /home/pi/domoticz/scripts/lua/WOW_time_misc.lua:20: unexpected symbol near char(160)

suggesties?
Door Toulon7559
#69013
Wat heb je in regel 20 precies als tekst staan?
char(0160) is een zgn. "non-breaking space": als je in Windows onder Speciale Tekens (= charmap.exe) kijkt, dan zie daar een blanco karakter cq dus 'niets'.

Het wil wel eens helpen als je de betreffende regel helemaal opnieuw typt: dan verdwijnen eventuele 'onzichtbare tekens' die de script-verwerking kunnen verwarren.
Door BartGrasmeijer
#69015
Dank, daar leek het inderdaad aan te liggen

Krijg nu volgende groene melding

2016-12-29 15:37:00.259 EventSystem: Fetching url...
2016-12-29 15:37:00.260 EventSystem: Script event triggered: /home/pi/domoticz/scripts/lua/WOW_time_misc.lua

zie nog niets op Met Office maar dat zal zo wel komen
Door Toulon7559
#69086
Het verhaal wordt nog mooier!

Datzelfde lua-script blijkt met een heel kleine aanpassing (voor de API-info) ook bruikbaar voor upload van meteo-info naar PWSWeather.com.
De aangepaste versie van het lua-script staat verderop in dezelfde thread in het Domoticz-forum

B) Was upload naar HetWeerActueel ook maar zo eenvoudig te realiseren ......