Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Toulon7559
#70276
Na wat knutselen met RRDTool en Domoticz, geholpen door een voorzet op het Domoticz-forum en in ct2017#5, nu een opzet werkend, waarvan de functionele keten als volgt is opgebouwd:
1) Uitlezing van het PWS (en/of meerdere sensoren) door Domoticz, via kabel en/of draadloos
2) De RRD-databse wordt geupdate m.b.v. het lua-script en een 1e sh-file
3) De grafiek wordt gemaakt door RDDTool aangestuurd door datzelfde lua-script en een 2e sh-file
4) Copy&Upload naar de gewenste folder of server door andere software.

Uitleg en voorbeeld staat hier
Heel universeel en flexibel te configureren, maar wel DHZ!
Door WSParkstad
#70279
Goedendag,

Heb hier ook eens mee gespeeld en een poging tot gedaan, echter nooit gefine tuned.

Maak gebruik van Meteohub en daar kan men alle kanten op en het zo maken als je zelf wilt, maar nooit echt d emoeite genomen om daar iets mooi's van te maken.

Zou ene iemand echt iet smooi's van gemaakt hebben met behulp van Meteohub dan weet die gene al wat ik wil vragen ;-)

Hier het voorbeeld, helemaal onderaan.

http://weerstation-parkstad.nl/weather2 ... 69&lang=nl

Weer een trigger voor mij om poging mooie grafieken te maken ;-)
Door Toulon7559
#70281
;-) Er zijn vele wegen die naar Rome leiden .....
Soms moet je wel 'DHZ-en', omdat je ergens tegen aanloopt dat niet door een koop-item is op te lossen.
Anderzijds is DHZ-en met software voor mij een leuk tijdverdrijf om skills toe te passen en op peil te houden.