Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#72186
Toulon7559 schreef: 10 mei 2020, 09:15 Wim,

Links naar de grafiekjes staan naast de eerste grafiek in deze sectie:
http://www.vannwnhzn.nl/esp8266a7_Dust00.html#04
...
Die werken, het zijn echte normale pagina-links die netjes verwijzen naar een hele pagina.
=> https://www.madavi.de/sensor/graph.php? ... 856-sds011
De problemen komen er bij de links naar alleen 1 grafiekje, dus naar
=> https://www.madavi.de/sensor/images/sen ... -1-day.png
Die worden
wel apart getoond als je eerst de hele pagina hebt bezocht,
maar
niet als je direct naar zo'n grafiek linkt in een eigen pagina.

En dat doen we dus vaak met andermans plaatjes. En eerst was toestemming als men maar de link naar de hele pagina ook vermeldde, maar dat wordt met javascript e.d. te moeilijk dus de meeste websites met "dure" informatie zetten een slot op het linken naar de aparte onderdelen.

Wim
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#72187
Die worden
wel apart getoond als je eerst de hele pagina hebt bezocht,
maar
niet als je direct naar zo'n grafiek linkt in een eigen pagina.
.
Wim,
Die laatste categorie was dus vóór je verwijzing mijn (vroegere) uitleg van een dieplink:
direct naar de 'eindbestemming'.
Anton
Door engelbert.jan
#72192
foto.png
foto.png (31.7 KiB) 4446 keer bekeken
Vreemd. Code 16934 gebruik ik al vanaf nov.2019 en is altijd goed geweest. Nu gebruik ik code 30119 wordt de tabel wel weergegeven en de luchtkwaliteit is ineens 0,0 :D of de luchtkwaliteit hier is zeer goed.
Bedankt voor de goede raad.

Gr Engelbert
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#72193
engelbert.jan schreef: 12 mei 2020, 14:15 Vreemd. Code 16934 gebruik ik al vanaf nov.2019 en is altijd goed geweest. Nu gebruik ik code 30119 wordt de tabel wel weergegeven en de luchtkwaliteit is ineens 0,0 :D of de luchtkwaliteit hier is zeer goed.
Bedankt voor de goede raad.
Gr Engelbert
Kijk ook eens op https://meine.luftdaten.info/login
Misschien is dit bericht in de spam terecht gekomen
Hello,
a particulate matter sensor has been handed over to your control. Please log in with this mail address to take data and settings or to change them: https://meine.luftdaten.info/login
If you have received a sensor by mistake, please report this at info@luftdaten.info.
Sincerely, Your Luftdaten.info team
Wellicht bent u daar met uw email adres geregistreerd door het "luftdaten.info" team.
Ik kan daar nu mijn eigen luftdaten sensors zien en zelf beheren.
Daar zie ik all codes die gebruikt worden op de madavi en luftdaten/sensor.community sites.

Wim
Bijlagen
luft.jpeg
luft.jpeg (179.64 KiB) 4438 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door T.J.
#72197
Ik heb, betreffende de grafieken, een mail naar Rajko gestuurd en kreeg het volgende antwoord terug:

Hallo,
leider haben es einige Nutzer mit der Einbindung der Grafiken
übertrieben und erzeugen damit eine extrem hohe Last auf dem Server. Wir
mussten daher die Einbindung auf externen Webseiten unterbinden. Die
Grafiken sind nur noch direkt auf Madavi.de abrufbar.
Mit freundlichen Grüßen

Rajko Zschiegner

Dus de grafieken op de luftdaten pagina van mijn site zet ik maar op false....
Gebruikersavatar
Door pdw112
#72221
Er zijn ondanks dat nog steeds problemen met de grafieken.
Die van mij zijn vaak half gevuld met data.
Https://www.madavi.de/sensor/graph.php? ... l_floating

En het ligt niet aan de sensor want op mijn site en in de fijnstof app is alle data beschikbaar op de tijden dat de grafiek leeg is.
Door hans wildeboer
#72610
hoi fijnstof waarnemers

ik heb een probleem ik stuur mijn data ook naar mijn surfer waar ik mijn site heb lopen en dan kan ik die binnen halen met ftp programma en verwerken maar nu zie ik dat hij er zins gister 03-11-2020 om 10:18 er uit licht en geen data meer door komt
k zie ook dat de instelling bladen in de sensor veranderd is en dat er op 17 oktober 2020 een update is geweest

mijn vraag weet iemand wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen om die data weer te kunnen gebruiken voor mijn overzichten

gr. hans
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#72611
Kun je aan de hand van de volgende 5 vragen misschien nader toelichten wat je met je teksten bedoeld?
ik stuur mijn data ook naar mijn server waar ik mijn site heb lopen en dan kan ik die binnen halen met ftp programma en verwerken maar nu zie ik dat hij er zins gister 03-11-2020 om 10:18 er uit licht en geen data meer door komt
ik zie ook dat de instelling bladen in de sensor veranderd is en dat er op 17 oktober 2020 een update is geweest
1) Bij welke organisatie heb je die eigen server?
2) Hoe upload je je data naar die server?
3) Staat op de website van de 'serverbaas' misschien een melding over storingen of aanpassingen?
[Reden van die laatste vraag (als voorbeeld): dataverkeer met mijn FTP-server bij Strato.com moet vanaf ca. 20 oktober j.l. werken met SFTP, en dan kun je nog zoveel proberen met 'gewone' FTP, maar dat gaat niet lukken]
4) Wat bedoel je met
de instelling bladen in de sensor veranderd
?
Is dat iets in het Configuratieblad van de Luftdaten-firmware? Of iets 'elders' voor je server?
5) Waar & waaraan zie je dat er een update is geweest?
Door hans wildeboer
#72614
Hoi Toulon
Ik heb mijn site bij Antagonist lopen
En ik heb in de tabblad Apis verzend data naar eigen API (in heb HTTPS aangevinkt
Dan de serveradres staat ingevuld en naar de pad /sensordata.php en poort 443

Die gegevens hand ik al in staan en toen werkte het gewoon en de update van 17-10-2020

Ik bedoel dat de tabbladen van lufdate in de sensor verander zijn met de indeling
Gr. hans