Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Gebruikersavatar
Door Luc
#72545
Mijn oude NAS backup server is er afgelopen weekend na 10 jaar mee gestopt. Hoog tijd voor een nieuwe. Ik overweeg een Synology DS220+ omdat je daar ook virtual machines op kunt draaien. Dat is dan ook een mooi moment op een oude laptop met Weatherlink te vervangen.

Heeft er iemand ervaring met weersoftware op een Synology NAS? En welke software draait daar goed op?
#72546
Luc,

Dit lijkt een antwoord op je vraag, ;) zelfs binnen dit forum:
Anonymous @ Installatie van progr weewx op een Synology DS

Met WeeWX kun je alle kanten op:
WeeWX is heel 'universeel', maar wel DHZ, en de thread volgend lijkt het installeren op de NAS niet echt eenvoudig!
#72552
Haha, klopt. Dat draadje had ik al gelezen, maar is inmiddels al heel wat jaren oud. Dus wellicht dat er iemand recentere ervaringen heeft.
WeeWX staat inderdaad op de shortlist. Maar zou Meteohub ook op een NAS kunnen draaien?

Anyway, vandaag krijg ik de NAS binnen, dus komende week zal ik eens wat gaan experimenteren. Maar eerst backups weer inregelen en veilig stellen. Dat heeft natuurlijk prio.
#72553
Ik draai geen weer software op mijn synology 218+maar laat mijn meteobridge wel data wegschrijven naar de MySQL database en heb een heel eenvoudig website-je om wat gegevens uit te lezen. Ben benieuwd naar je avonturen in deze.