Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#73951
BrEw schreef: 26 feb 2022, 10:30 Op mijn stukje webruimte draait pwsWD. Hier haalt HWA de weerdata op, dit werkt correct. PwsWD upload naar Awekas, ook dit gaat prima alleen de UV index wordt niet meegenomen.
Iemand een idee?
Groeten,
Hans
https://stationsweb.awekas.at/index.php?id=20388
https://jewannes.eu/pwsWD/index.php
.
Het meest druk bezochte forum om vragen te stellen over PWS_Dashboard is het aparte deel op https://www.weather-watch.com/smf/index ... ,77.0.html
De afspraak van enkele jaren geleden dat op het HWA forum geen support voor mijn scripts/template gegeven mag worden is nog steeds van kracht. Die afspraak is gemaakt opdat het HWA-forum een algemeen weer-forum blijft, geen Nederlandstalig Leuven of pwsWD forum.
@Iedereen: De links voor support voor al mijn scripts/templates => https://support.leuven-template.eu/
.
Voor deze keer: Ik zie meer stations met nulwaardes maar dat kan zijn omdat er nog geen UV gemeten wordt. Bij uw station is de UV al 1. Dus die zou ook op Awekas moeten verschijnen.
Ook heb ik de vorige versie van het script en de huidige 2012lts versie bekeken, ergens moet er iets mis zijn. Uw versie van het script PWS_upload_to_others.php|01|2021-02-08| bevat op regel 134
Code: Selecteer alles
        $params.= 'uv='.                                $weather['uv']                          .'&';
terwijl dezelfde versie in de laatste maanden download en vorige versies die regel er zo uit ziet:
Code: Selecteer alles
         $params.= 'UV='.                                $weather['uv']                          .'&';
Dus verander de uv in UV conform de specificaties.
Dan weten we straks meer.
.
Succes,
Wim
Gebruikersavatar
Door BrEw
#73952
Dank voor de reactie Wim en ook mijn excuses voor het stellen van mijn vraag op de verkeerde plaats. Aangezien ik je script ook gebruik om data te leveren aan hwa is er wat mij betreft geen vuiltje aan de lucht. Mocht Luc hier anders over denken dan hoor ik dat uiteraard graag.

Het veranderen van uv naar UV heeft niet het gewenste effect. In de ecowitt file staat het ook met kleine letters.

Mocht je nog een ander idee hebben dan hoor ik dat uiteraard graag, eventueel via een prive bericht.

Groeten,
Hans
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#73953
Dan ben ik uit de ideeën.
In alle documentatie die ik heb staat dat Awekas de upload met identieke velden als WU ondersteunt.
De veldnaam moet UV zijn in hoofdletters, zie de lijst hieronder, 1 van de vele beschrijvingen.
Ik heb het Awekas forum doorzocht maar kan alleen vinden dat de WU-upload wordt ondersteund. Maar geen lijst met veld namen e.d. of hoe de waarde moet zijn opgebouwd.
Code: Selecteer alles
action [action=updateraw] -- always supply this parameter to indicate you are making a weather observation upload
ID [ID as registered by wunderground.com]
PASSWORD [Station Key registered with this PWS ID, case sensitive]
dateutc - [YYYY-MM-DD HH:MM:SS (mysql format)] In Universal Coordinated Time (UTC) Not local time
winddir - [0-360 instantaneous wind direction]
windspeedmph - [mph instantaneous wind speed]
windgustmph - [mph current wind gust, using software specific time period]
windgustdir - [0-360 using software specific time period]
windspdmph_avg2m  - [mph 2 minute average wind speed mph]
winddir_avg2m - [0-360 2 minute average wind direction]
windgustmph_10m - [mph past 10 minutes wind gust mph ]
windgustdir_10m - [0-360 past 10 minutes wind gust direction]
humidity - [% outdoor humidity 0-100%]
dewptf- [F outdoor dewpoint F]
tempf - [F outdoor temperature]
* for extra outdoor sensors use temp2f, temp3f, and so on
rainin - [rain inches over the past hour)] -- the accumulated rainfall in the past 60 min
dailyrainin - [rain inches so far today in local time]
baromin - [barometric pressure inches]
weather - [text] -- metar style (+RA)
clouds - [text] -- SKC, FEW, SCT, BKN, OVC
soiltempf - [F soil temperature]
* for sensors 2,3,4 use soiltemp2f, soiltemp3f, and soiltemp4f
soilmoisture - [%]
* for sensors 2,3,4 use soilmoisture2, soilmoisture3, and soilmoisture4
leafwetness  - [%]
+ for sensor 2 use leafwetness2
solarradiation - [W/m^2]
UV - [index]
visibility - [nm visibility]
indoortempf - [F indoor temperature F]
indoorhumidity - [% indoor humidity 0-100]
Ik heb via een script wat testwaardes opgeladen, en het blijkt dat Awekas een "float" getal wil hebben, met een punt erin.
De waardes van ecowitt die ik nu zie zijn allemaal 0 of 1 dus "integers" , hele getallen .
Pas de huidige regel 134 aan
Code: Selecteer alles
        $params.= 'UV='.        (number_format( (float) $weather['uv'] , 1)  )                       .'&';
Op het (oude) dashboard wordt de waarde 1.0 wel getoond als 1 dus zonder de .0. Een waarde als 1.1 verschijnt wel met de decimaal.

Succes,
Wim
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#73954
Hallo Hans,

De zon schijnt en er staat 1.0 UV op de Awekas website.

m.v.g.
Wim
Bijlagen
uv.jpeg
uv.jpeg (29.27 KiB) 5225 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door BrEw
#73955
Goedemorgen Wim,

Ik wilde net even laten weten dat het gelukt is.
Nogmaals hartelijk dank voor de hulp!

Groeten,
Hans
Naamloos.png
Naamloos.png (6.72 KiB) 5222 keer bekeken