Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
#74726
O3-niveau is onderdeel van het gasbeeld, maar lokale, aardgebonden meting is nog ongebruikelijk (behalve in Nederland misschien bij RIVM).
Met de uitschakeling van de DarkSky-uitlezing is ook op internet een online databron voor geschatte, actuele ozon-informatie verdwenen.
DarkSky gaf geen aardgebonden ozon-gaswaarden (als microgram/m^3), maar atmosferische kolomdata opgegeven in Dobson-units:
zulke atmosferische data geeft indirect een risico-indicatie m.b.t. penetratie van UV-licht vanuit het heelal.
OpenUV geeft ook een atmosferische ozon-opgave in Dobson-units, maar hun gerapporteerde waarde is vreemd heel hoog en onstabiel.

Heb geprobeerd de 'aardgebonden' waarden van luchtmeetnet.nl uit te lezen via hun api, maar dat levert in de JSON-file alleen een foutmelding op:
Code: Selecteer alles
{"message": "Internal server error"}
Bovendien zijn de betreffende meetpunten op relatief grote afstand van mijn locatie, en in die zin zeker niet representatief voor mijn lokale omstandigheden.

In een ander forum werd me een alternatief aangereikt met (in dat opzicht) betere eigenschappen: Open_Meteo
Dat is een 'verzamel-site' die put uit een aantal gerenommeerde weer-websites als achtergrond.
Voor andere realisatie dan directe webpage-visualisatie wel werk om de data te extraheren uit de output-files.