Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Luc
#4406
Ik kijk uit naar een flinke onweersbui. Maar wel pas na 20:00 uur. We hebben zo meteen een BBQ bij familie die aan de maas wonen. Meestal gaan we dan ook waterski-en of even met de speedboot over de maas varen. Maar met onweer is dat volgens mij niet zo verstandig :ohmy:

Vooralsnog is het hier heet (29,5 C) en droog en zijn er steeds meer stapelwolken... de voortekenen voor een gigantisch noodweer?
Door Meteo Simpelveld
#4411
wthus schrijft:
Ga maar rustig BBq-en... geen vuiltje aan de lucht alhier.

Net een wolkbreuk gehad van totaal 30,7 mm. neerslag met een rainrate van maximaal 636 mm./u.
Tevens vrij fel onweer.
In de directe omgeving kwam het water zowel achter als voor de woning via de dorpels binnen.

Opnieuw regenbuien, echter een stuk minder.
Ook bij verschillende bewoners lekkages via het dak.

Groet Bert
Door Luc
#4413
Ongelofelijk Bert!

Ik zat in Velden, net boven Venlo. Rond 16:30u een paar donderslagen gehad en een klein beetje regen. Net genoeg om te schuilen. Daarna volop de ge-BBQ-ed.... Via de mobiele telefoon mooi het actuele weer in Kessel kunnen volgen. Ik heb een speciale PDA versie voor het actuele weer op mijn eigen website, zie http://www.weerstationkessel.nl/pda/. Echter in Kessel ook slechts 0,8 mm.
Door wslangerak
#4415
Vandaag hier in Langerak geen druppel regen, wel veel wind ( max 35,8 km/h).

Was eerder vandaag in Doorn, reed op een bosweg (geen zicht op de lucht) en ineens werden de sluizen opengetrokken!

Goeiendag wat een water viel daar in 5 minuten...! :ohmy:
Geen onweer, geen hagel (ter grootte van pingpongballen zoals meer naar 't Oosten).