Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door weatherservice
#43365
Voor de geoefende lezer, een recente tekst van de Duitse buren....

VORWARNUNG - Orkan über Deutschland möglich!

Am ersten Adventswochenende gab es bereits in der Nordhälfte ein kräftiges Sturmtief.

Doch was sich für kommenden Montag andeutet, könnte dieses Ereignis deutlich in den Schatten stellen. Es könnte für viele Regionen Deutschlands der erste große Sturm des Jahres, wenn nicht sogar seit Jahren werden. „Seit Tagen beobachten wir die Entwicklung am kommenden Montag mit Sorge. Es schaut derzeit so aus, als würde ein ausgeprägtes Sturmtief mit seinem Zentrum genau Richtung Norddeutschland ziehen und sich dabei zum Orkan entwickeln“ erklärt Wetterexperte Dominik Jung.

Dabei könnten im Flachland Spitzenwindgeschwindigkeiten bis 100 Stundenkilometer erreicht werden! „In den höheren Lagen sehen wir Orkanböen bis 130, auf den Gipfeln sogar bis 160 Stundenkilometer“ warnt Diplom-Meteorologe Jung.

Das ist eine erste Vorwarnung. Wir werden die Entwicklung der Wetterlage weiterhin im Auge behalten. Es kann sein, dass sich das ganze wieder abschwächt, aber ebenso kann sich die Lage weiter dramatisch zuspitzen.

Im Schlepptau des Sturmtiefs wäre übrigens deutlich kältere Luft, die dann die Flocken bis in tiefere Lagen tanzen lassen würde.

Bron bericht: http://forum.fok.nl/topic/1739569/4/25#104996545
Door etab
#43368
Volgens google :laugh: :blush:

Waarschuwing - storm over Duitsland mogelijk!

Op het eerste weekend van de Advent, waren er al in de noordelijke helft van een krachtige storm.

Maar wat stelt zich voor dit komende maandag, kan dit evenement zorgen voor veel in de schaduw. Het zou kunnen zijn voor vele regio's van Duitsland, de eerste grote storm van het jaar, of misschien zelfs jaren. "Voor dag zien we de ontwikkeling van de volgende maandag met bezorgdheid. Het ziet er nu als een sterke storm systeem precies zou gaan met het centrum Noord-Duitsland en ontwikkelen tot een orkaan ", zei weer expert Dominik Jung.

Dit kan onder meer laagland hoogtepunt bereikte windsnelheden tot 100 kilometer per uur! "Op hoger gelegen gebieden, zien we orkaan windstoten tot 130, op de toppen zelfs tot 160 kilometer per uur", waarschuwt jonge meteoroloog.

Dit is een eerste waarschuwing. We zijn het toezicht op de situatie, de weersomstandigheden op de uitkijk. Het kan zijn dat de hele weer vertragen, maar als de situatie kan verder dramatisch verslechteren.

In het kielzog van de storm depressie zou echter aanzienlijk kouder
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#43369
Beetje te enthousiast deze Duitse Weervriend

Hij heeft het hier zelfs over een Orkaan, Hahah :)

Het zal allemaal wel weer met een sisser aflopen denk ik.

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden
Door Weerstation Aalten
#43384
laten hangen.

van mij mag het best effe gaan spoken in dit kikkerlandje.

Kan ik gelijk mijn davis windmeter testen ( plus de schoorsteen waar ie aan vast zit :laugh: ) en of de zelf geknutselde verwarming in mijn davis regenmeter werkt.. ( wat de sneeuw betreft )
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#43388
teesee64 schrijft:

Wat doen jullie met je weerstation bij een flinke storm?

Binnen halen of gewoon laten hangen?

Groet,
Theo


Hahahah Wat een grap :P :laugh: ;) Friese Humor zeker...........

Het is een WEERSTATION dus gemaakt voor deze omstandigheden om in WEER en WIND buiten te staan.

Mvg,

Martijn