Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door weerzoetermeer
#43854
Hoi Sietse,

Die 83,7 lijkt mij een windstoot en geen tien minuten gemiddelde. Beaufort is een tien minuten gemiddelde en niet een windstoot.

Gr.
Thierry


WSL schrijft:
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Ik ben toch ook eigenlijk wel erg benieuwd naar de Windgegevens van Vandaag van onze Gerrit-Jan :)

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden


Ik zie bij GJ een max wind staan van 83,7 km/u, dat is windkracht 9. Dit was om 18:43 uur.
Hier in Leeuwarden een max van 77,2 dat is ook 9 Bft.

Sietse Roolvink
Weerstation Leeuwarden
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#43855
WSL schrijft:
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Ik ben toch ook eigenlijk wel erg benieuwd naar de Windgegevens van Vandaag van onze Gerrit-Jan :)

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden


Ik zie bij GJ een max wind staan van 83,7 km/u, dat is windkracht 9. Dit was om 18:43 uur.
Hier in Leeuwarden een max van 77,2 dat is ook 9 Bft.

Sietse Roolvink
Weerstation Leeuwarden


Kijk dit zijn serieuze Windvlagen, Prachtig :)

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden
Door tingbrouwer
#43859
onderstaand bericht doet me toch wat anders geloven.



By Jim Andrews, Senior Meteorologist

Dec 7, 2011; 2:08 PM ET

High winds, slashing rain and heavy snow will whip areas of Northwestern Europe from the United Kingdom to Scandinavia on Thursday and Friday.

Travel by road, rail, sea and air will be subject to delay or cancelation.

The worst of the storm will target northern and central UK, along with the nearby Irish Republic, on Thursday into Friday night.

Wind speeds of 40 to 60 mph (about 65-95 km/h) will be reached in many areas, and winds may top 75 mph (120 km/h) at sea and over hills.

Heavy, wind-blown snow will cover higher ground in Scotland, where open areas of the Highlands could get a blizzard. Snow will also lay over hills of Ireland to northern England.

Thursday night and Friday, the storm center will shift east to Scandinavia. At this time, the highest winds on land will target coastal areas of Denmark, southern Sweden, northern Germany and Netherlands.

Heavy snow will blanket much of eastern Norway with upwards of 1 foot (30 cm) burying Oslo. Heavy snow will reach into western Sweden

http://sandaysoft.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=6458
Door gerrit32
#43875
Ik woon in Duitsland.
Op het weerbericht werd een wind gemeld met orkaankracht.
Aan de noordkust is een windsnelheid gemeten van 111 Km/h.
Ik kwam niet verder dan 63 Km/h, maar ik woon niet zo dicht bij de kust.
Ik vond dit al hard genoeg.


Groet,
Gerard
Door SpeedyGJ
#43877
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Ik ben toch ook eigenlijk wel erg benieuwd naar de Windgegevens van Vandaag van onze Gerrit-Jan :)

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden


Helaas heb ik toch wat invloed op de bomen bij hantumerbroek, of invloed van het dak, maar gezien deze 1.5/2m boven dak uitsteekt lijkt me dit onwaarschijnlijk.
Ik kom er helaas ook niet aan toe om daar even heen te gaan om die paal te vervangen en aan goeie stevige beugels te hangen, door de harde wind gaat de paal draaien, dit verklaart gelijk de verkeerde windrichting die ik meet.

De max windsnelheid gemiddels 62.8km/h = 8bft stormachtig!
De max windsnelheid windstoot 85.3km/h, deze viel later in de avond nog eens :D

Ben benieuwd of deze waardes vanavond eraan gaan, de 1 zegt dat het stormachtig blijft, maar de ander zegt dat het wel eens tot zware storm kan gaan komen.
We moeten het maar weer afwachten ;)

Ik heb ook de cam even op dak geplaatst voor het geweldige geluid die er komen gaat :D
Als het straks wat harder waait (7bft) ga ik eens horen hoe het geluid is, ik heb de cam en het huisje waar die in zit helemaal ingepakt met de hoop dat er geen wind doorheen komt en het geluid van de bomen/mast goed te horen is :)

Als dit niet het geval is, moet ik het op een andere manier gaan doen.
De cam zal ook niet eerder aangaan dan als het de moeite waard is ;)
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#43883
Goedemiddag Gerrit-Jan,

Bedankt voor je uitgebreide update :)

Wij hopen natuurlijk dat het nog ff los gaat, We houden het met spanning in de gaten en hopen dat we met het geluid van de Storm straks mee kunnen luisteren ;)

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden
Door weatherservice
#43885
UPdate 10:50: Stormweer met hevige windstoten op komst!

De meest recente weerkaarten tonen voor vanavond en vannacht potentieel gevaarlijk weer voor de Benelux. Een stormdepressie is zich momenteel aan het uitdiepen boven Schotland en produceert nu reeds windstoten tot 110-120km/h. De krachtige straalstroom (300hPa) van meer dan 50m/s zorgt er de komende uren voor dat deze stormdepressie verder in kracht gaat toenemen. Onderstaande afbeelding toont de huidige situatie in Europa. Een duidelijke kern en een 'dry-intrusion' aan de achterzijde van het systeem zorgen voor een verdere uitdieping van het systeem.

[img]http://www.weatherservice.be/media/?sa=media;in=188;preview[/img]
Actuele situatie op de stormdepressie.

Vanavond en vannacht wordt er een kerndruk verwacht van 965/960hPa boven de het noordelijk deel van de Noordzee. Dit is zeer laag voor onze streken en komt jaarlijks maar één of twee keer voor. De vorige diepe stormdepressie dateert van 2007, Kyrill genaamd. Toen troffen hevige windstoten met orkaankracht de Benelux en werd er op diverse plaatsen windschade aangericht.

[img]http://www.weatherservice.be/media/?sa=media;in=187;preview[/img]
Hevige windstoten aan de zuidwestflank van het stormsysteem.

Naast het windveld dat ons vanavond en morgenvroeg zal treffen, moeten we in de vooravond ook opletten voor windstoten die gepaard zullen gaan met hevige buien. Weermodellen voorzien een smalle, maar erg actieve buienlijn met daaromheen zware onweders. In het geval dat u vanavond een dergelijk onweer ziet naderen, moet u opletten voor windstoten die lokaal boven 110km/h kunnen pieken. Deze kansen zijn vooral groot voor Nederland, maar ook in mindere mate voor België. De waarschuwing blijft bij weatherservice.be dan ook op 'MEDIUM'.

[img]http://www.weatherservice.be/media/?sa=media;in=190;preview[/img]
Smalle, maar actieve buienlijn met hevige windstoten wordt voorspeld door het weermodel WRF.

[img]http://www.weatherservice.be/media/?sa=media;in=189;preview[/img]
Estofex waarschuwt voor hevige windstoten aan de kust en later ook voor de kans op windhozen.

Bron bericht: http://www.weatherservice.be
Bron kaartjes: estofex.org & wetter3.de & sat24.com & modellzentrale.de
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#43886
Kijk aan

Daar worden wij Stormliefhebbers weer vrolijk van.

Bedankt voor je Update Weatherservice :) Ben erg benieuwd of het deze keer los gaat, Ziet er goed uit in ieder geval de verwachting en op de kaartjes.

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden