Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door ws vreewijk
#44397
Ach toch een leuk onderwerp:) uitzonderlijke weeromstandigheden moeten we lekker van profiteren een foto'tje meer of minder so what.

Ik heb 971.83 hpa als laagste gemeten vandaag past aardig in de hele riedel geloof ik dit tussen 9 uur en half elf zo'n beetje.

Mvr gr Chris
Door westkapellegek
#44399
Hier om 9.12 uur, midden in de volle regen: 969.5 hPa. Meet nog maar een jaar, dus dit is een mooi record dat misschien nog wel een tijdje staat! Of misschien ook niet natuurlijk...

gr NIek
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#44401
Zoals eerder belooft nog ff in de Stoffige Archieven gedoken van WS coevorden en WS Klazienaveen toen nog.

Vandaag is mijn Stationsrecord wat betreft de laagste Luchtdruk ooit in het bestaan van mijn Station gebroken.


Het oude record stamt van 28-02 2010 en wel om 17:30 uur met Luchtdruk 975.4 Hpa

Vandaag is het Record dus gebroken met 971,9 Hpa om 13:00 uur
:)

Mvg,

Martijn

Ws coevorden
Door baroman
#44403
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Zoals eerder belooft nog ff in de Stoffige Archieven gedoken van WS coevorden en WS Klazienaveen toen nog.

Vandaag is mijn Stationsrecord wat betreft de laagste Luchtdruk ooit in het bestaan van mijn Station gebroken.


Het oude record stamt van 28-02 2010 en wel om 17:30 uur met Luchtdruk 975.4 Hpa

Vandaag is het Record dus gebroken met 971,9 Hpa om 13:00 uur
:)

Mvg,

Martijn

Ws coevorden


Hoi Martijn

Gefeliciteerd het is toch altijd wel aardig dat het oude Record aan diggelen gaat.
Ik hou het nog bij het oude 964,4 hPa op 23-01-2009.:(

Ronnie..
Door weerstationhoogeloon
#44407
baroman schrijft:
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Zoals eerder belooft nog ff in de Stoffige Archieven gedoken van WS coevorden en WS Klazienaveen toen nog.

Vandaag is mijn Stationsrecord wat betreft de laagste Luchtdruk ooit in het bestaan van mijn Station gebroken.


Het oude record stamt van 28-02 2010 en wel om 17:30 uur met Luchtdruk 975.4 Hpa

Vandaag is het Record dus gebroken met 971,9 Hpa om 13:00 uur
:)

Mvg,

Martijn

Ws coevorden


Hoi Martijn

Gefeliciteerd het is toch altijd wel aardig dat het oude Record aan diggelen gaat.
Ik hou het nog bij het oude 964,4 hPa op 23-01-2009.:(

Ronnie..


Hallo Martijn, Ronnie,
ik ben ook even in het archief gedoken:
Vandaag min. luchdruk van 967.9 hPA maar ook op 23-01 2009 een minluchtdruk van 963.5 hPA. En dat is het laagste record van hier in Hoogeloon sinds augustus 2006! Leuk die record metingen!!!

gr. Remie
Door jeroenzwart
#44430
In Milsbeek was de laagste stand 967.9 hPa, ik vermoed ongeveer de laagste stand gisteren gemeten in Nederland. Volkel had 968.6 hPa (hier 20 km vandaan) evenals Twenthe, beide had volgens de officiele stations de laagste luchtdruk. De kern lag ten westen van beide stations in de buurt van Nijmegen. Ik heb zelf nog twijfels of de waarde op de tiende correct is, maar de waarde zal zeker in de buurt van 968 hPa hebben gelegen, de laagste waarde sinds jaren...

Groet, jeroen
Door Weerstation Kaatsheuvel
#44432
jeroenzwart schrijft:
In Milsbeek was de laagste stand 967.9 hPa, ik vermoed ongeveer de laagste stand gisteren gemeten in Nederland. Volkel had 968.6 hPa (hier 20 km vandaan) evenals Twenthe, beide had volgens de officiele stations de laagste luchtdruk. De kern lag ten westen van beide stations in de buurt van Nijmegen. Ik heb zelf nog twijfels of de waarde op de tiende correct is, maar de waarde zal zeker in de buurt van 968 hPa hebben gelegen, de laagste waarde sinds jaren...

Groet, jeroen
Goedemorgen, mijn laagste stand was op (16 dec2011) 968.8 hpa.Gr Hans
Door Mike
#44444
baroman schrijft:
Er ging wat mis met de foto`s, en zo handig ben ik niet met computers.
Je kunt het niet ongedaan maken als je iets verzonden hebt, is eigelijk wel jammer dan had ik wat foto`s kunnen wissen sommigen staan er dubbel op.

Ronnie..

Daar zijn dan weer Mods voor :laugh:

Hier was hij 971.2 hPa om 10:15

Afbeelding
Door jeroenzwart
#44460
jeroenzwart schrijft:
(..) De kern lag ten westen van beide stations in de buurt van Nijmegen (..)
Groet, jeroen

De kern is uiteraard ten oosten van beide stations langsgetrokken:blush: , maar goed dat hadden jullie natuurlijk al begrepenB)