Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door hansmiv
#5788
(31-08-2008, 20:00 uur) Als ik het zo zie heeft Limboland intussen de eerste onweersbuien gehad met een mm of vierenhalf regen. Heeft het nog een beetje gespookt of viel het nogal mee ?

Een volgende buiengolf zit nu in zuid-België. Die verwacht ik om een uur of elf vanavond hier in Leidschendam. Intussen is de zon wel verdwenen en de temperatuur zakt sinds een uur of zes aardig in. Wat kunnen we verwachten ? Vanuit onze stations in België zie ik nog geen meldingen verschijnen ...
Door Eckie76
#5810
hansmiv schrijft:
(31-08-2008, 20:00 uur) Als ik het zo zie heeft Limboland intussen de eerste onweersbuien gehad met een mm of vierenhalf regen. Heeft het nog een beetje gespookt of viel het nogal mee ?

Een volgende buiengolf zit nu in zuid-België. Die verwacht ik om een uur of elf vanavond hier in Leidschendam. Intussen is de zon wel verdwenen en de temperatuur zakt sinds een uur of zes aardig in. Wat kunnen we verwachten ? Vanuit onze stations in België zie ik nog geen meldingen verschijnen ...


Het viel mee in Limboland, de radarbeelden leken wat overdreven roodgekleurd als je achteraf de neerslag bekijkt. Montfort dik 9 mm, Sint Odiliënberg 3,3 ( 5 kilometer noordoostelijk) en in Roermond was het slechts 1,5 mm.
Geen windvlagen, geen hagel, kortom een sisser.
Door Meteo Simpelveld
#5812
Eckie76 schrijft:
hansmiv schrijft:
(31-08-2008, 20:00 uur) Als ik het zo zie heeft Limboland intussen de eerste onweersbuien gehad met een mm of vierenhalf regen. Heeft het nog een beetje gespookt of viel het nogal mee ?

Een volgende buiengolf zit nu in zuid-België. Die verwacht ik om een uur of elf vanavond hier in Leidschendam. Intussen is de zon wel verdwenen en de temperatuur zakt sinds een uur of zes aardig in. Wat kunnen we verwachten ? Vanuit onze stations in België zie ik nog geen meldingen verschijnen ...


Het viel mee in Limboland, de radarbeelden leken wat overdreven roodgekleurd als je achteraf de neerslag bekijkt. Montfort dik 9 mm, Sint Odiliënberg 3,3 ( 5 kilometer noordoostelijk) en in Roermond was het slechts 1,5 mm.
Geen windvlagen, geen hagel, kortom een sisser.


In Simpelveld geen neerslag, volgens mij ook niet in Kerkrade (Parkstad) en volgens mij 0,2 mm. in Maastricht.

Bert
Door hansmiv
#5815
Jammer. Het zag er zo veelbelovend uit als je van spektakel houdt.
Ik heb zelf de passage in L'dam niet meegemaakt wegens nachtrust. Als ik mijn gegevens terug kijk zie ik hier ook niet veel bijzonders.
Door wsp
#5830
Hallo,

Een beetje laat, maar inderdaad, in Kerkrade was het kurk droog, zelf zaten wij in Heerlen (Welten) en daar was het wel een pittige bui, een bliksem en een donder slag, we zaten aan de BBQ.
Via de webcam's thuis en ook met behulp van de regenmeter niks kunnen zien hierzo in Kerkrade (Parkstad).

Dit gewoon ter info en ook ter info hoe waarde's kunnen afwijken.


Groetjes van een Limbwabkees.