Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door baroman
#46625
Wat een gezeur Nederland in de ban van het weer.

Het is winter in Nederland, en is daar wat mis mee??
Het vriest al bijna een week lang geweldig toch na al die regen.
Je hoort mensen alleen maar zuren en zeiken over het weer, oooo het is te koud en als het dan even een paar graden onder nul is dan wordt de gevoelstemperatuur er ook nog bijgehaald.
Ja ja de pers en de televisie weten van gekke geit niet waar zij het over moeten hebben.
Volgens de ANWB moesten de mensen maar binnen blijven ja ja om je gek te lachen zijn wij van suiker? of worden we steeds stijver en bewegen we ons als een stel marionetten over de winterse ongemakken.

In Rusland, Finland en Denemarken vriest het elke winter daar hoor je niemand zuren, en als klap op het ijs om zo maar even te zeggen, het openbaarvervoer rijd gewoon en hier in Nederland een paar vlokjes en allen staat vast of stil in wat voor tijd leven wij Nederlanders?

Zo over dit stukje krijg ik geheid commentaar, maar goed brand en schrijf los ik ben een en al oor.

Ronnie..
Door Sunnybeam
#46629
Ik dacht vanavond net hetzelfde! Hier in Belgie is 5 a 10 cm sneeuw gevallen in de avondspits en er stond voor meer dan 1200 km file. Ik wist niet eens dat we zo een eind aan snelwegen hadden in Belgie :)

Christophe
#46644
Ik zie eigenlijk maar één groot pluspunt.

En dat is deze:



Normaal zit ik ongeveer aan de 200 hits per dag, maar dit slaat alles! En dat voor een dorpje met een paar honderd inwoners.

Gr Geert
Bijlagen
Knipsel-886c2892745bf45f5084e25b288be132.JPG
Knipsel-886c2892745bf45f5084e25b288be132.JPG (12.33 KiB) 2647 keer bekeken
Door baroman
#46699
AenG schrijft:
Ik zie eigenlijk maar één groot pluspunt.

En dat is deze:



Normaal zit ik ongeveer aan de 200 hits per dag, maar dit slaat alles! En dat voor een dorpje met een paar honderd inwoners.

Gr Geert


Ja, goed er zijn dan ook nog 100 klikken van mij bij (geintje).
Je site ziet er goed uit kijk zo af en toe wel eens.

Ronnie..
Door baroman
#46704
meteozwolle schrijft:
gezeur zou ik het niet noemen. wel erkenning dat ondanks al onze technology en kennis wij niet zijn opgewassen tegen de krachten van moeder natuur :laugh:


Hoi Marcel

Is het niet erg dat zo`n klein landje dat overal mee voorop wil lopen zich door een paar sneeuwvlokken van de wijs laat brengen.
Wij weeramateurs hebben de regenmeters beter voor elkaar dan Prorail de wissels (vorstvrij).
Ik heb gisterenavond voor het 20:00u journaal dit verhaaltje getypt, en prompt in Rusland lachen ze om deze kou en slapen ze ook nog in tentjes bij -20c. Sorry Marcel dit heeft niks meer met technology te maken maar met lakse en slordigheid.
Een radarsysteem moet toch ook kunnen werken bij -20c of stellen ze het gevecht dan uit dat de temperatuur weer boven het vriespunt komt!!
Just met deze technology moet alles goed en lekker kunnen verlopen ook bij vorst en sneeuwval
Over 10 jaar is het nog net zo.

OO dit was ik bijna vergeten mijn petje af voor de heren en dames meteorologen die deze winterse ongemakken goed hebben voorspelt.

Ronnie..