Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door tjabine
#47541
Goeden avond,

Dit is echt van dat weer dat zo hier en daar weer een Davis temp/hum sensor de
geest geeft :(
Zelfs mijn woon/werk brommer heeft het nu moeilijk met starten, terwijl hij bij
-16 al starte als je naar de startknop keek :cheer:
Ik ben eigenlijk wel toe aan wat zon en een graad of 20!

Gr Ron.
Door WeerStationWoerden
#47542
zeg hou eens op
heb net een nieuwe ;)

en vanmij mag het ook weer snel 20+ worden
mvg Gert

tjabine schrijft:
Goeden avond,

Dit is echt van dat weer dat zo hier en daar weer een Davis temp/hum sensor de
geest geeft :(
Zelfs mijn woon/werk brommer heeft het nu moeilijk met starten, terwijl hij bij
-16 al starte als je naar de startknop keek :cheer:
Ik ben eigenlijk wel toe aan wat zon en een graad of 20!

Gr Ron.
Door petergroeneveld
#47543
tjabine schrijft:
Goeden avond,

Dit is echt van dat weer dat zo hier en daar weer een Davis temp/hum sensor de
geest geeft :(
Zelfs mijn woon/werk brommer heeft het nu moeilijk met starten, terwijl hij bij
-16 al starte als je naar de startknop keek :cheer:
Ik ben eigenlijk wel toe aan wat zon en een graad of 20!

Gr Ron.



Klopt Ron,

Toen ik om 14:30 van het werk thuis kwam zag ik op de console streepjes staan. Had voor het eerst vandaag, de 3 streepjes bij temp out, hum out en chill staan als gevolg van de dichte mist denk ik.

Toen alle programma's en updates maar gestopt en wilde een poging doen om met een föhn, van een afstand, droge lucht onderin de schotelhut te blazen. Toen ik nogmaals op de console keek zag ik dat de data weer actueel was en had het zichzelf opgelost. Zag aan de grafieken dat dit ongeveer van 11.00-15:00 uur had geduurd.

De Davis VP2 is slechts 4 jaar oud! Enkele maanden terug nog de supercap vervangen wat komt hierna nog aan de beurt. De temp-hum sensor vervangen kost maar eventjes
€ 119,00 heb ik gezien. Niet meer normaal zo'n prijs vind ik. Vind dat zulke zaken bij zo'n duur weerstation eigenlijk niet zo snel mogen voorkomen en dat de levensduur toch wel iets langer mag zijn! Hoe lang gaan die dingen eigenlijk mee?

Bij zulke mankementen mogen de importeurs wel eens bij Davis aan de bel trekken, want je moet toch kunnen vertrouwen op een Davis onder alle weersomstandigheden, dus toch niet. Denk dat ik met grote tegenzin maar heel langzaam een nieuwe temp-hum sensor ga bestellen, wat wil ik anders, stoppen met de hobby, neen het is nog te boeiend en blijft ondanks alles nog wel een leuke bezigheid. :)

Groet,
Peter.
Door Mike
#47547
Ook hier pas de Temp/hum sensor moeten vervangen, blijkbaar komt het dus door een hoge LV (mist/dauw) waar de sensor niet mee overweg kan.
Door SpeedyGJ
#47556
Ik heb er ook al vele problemen mee gehad, de nieuwe temp/hum schijnt hier geen last meer van te hebben. Ik vind dan ook dat ze de mensen met de oude temp/hum die niet goed met mist overweg kan, dat hun kostenloos een nieuwe krijgen al zullen ze de oude wel moeten terug sturen natuurlijk.

Maar ik vind zo wie zo al dat de spul van davis het snel begeeft, op de regenmeter na dan..
Door WeerStationWoerden
#47564
mee eens
heb mij ook al een windmeter en temp/hum sensor gekost + een hoop kopzorgen
what's next .... de iss denk ik :unsure:

SpeedyGJ schrijft:
Ik heb er ook al vele problemen mee gehad, de nieuwe temp/hum schijnt hier geen last meer van te hebben. Ik vind dan ook dat ze de mensen met de oude temp/hum die niet goed met mist overweg kan, dat hun kostenloos een nieuwe krijgen al zullen ze de oude wel moeten terug sturen natuurlijk.

Maar ik vind zo wie zo al dat de spul van davis het snel begeeft, op de regenmeter na dan..