Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door AenG
#50971
Ik heb maar eens een topic geopend over deze toch wel tropische dag.

Om 09:46 al 23 graden in het Oosten.

En op het strand is het nu al druk. Zo kan iedereen je mooi de hele dag in de gaten houden.

http://hdtv.webcam.nl/hoekvanholland/


Bijlagen
Knipsel-b3ad290b1e43c520b2f6f189f96865c3.JPG
Knipsel-b3ad290b1e43c520b2f6f189f96865c3.JPG (46.32 KiB) 3048 keer bekeken
Door Overijse
#50972
Aan alle zonnekloppers geniet van het bakken en braden, aan al de rest waaronder ikzelf veel succes met een koel plaatsje te vinden.

Grtz
Kris
Door Overijse
#50987
Weerstation Aalten schrijft:
Lekker druk daar.

ik zit lekker bij de airco heerlijk :P


Ik haat airco, bij de eerste tropische dagen eind juli griep opgelopen door airco, leuk om met tropische temps onder een deken met 2 pulls te liggen. De tropische erna dankzij airco infectie op de longen. Dus nu is het uitzweten zonder klote-airco, en het koelste plekske dat ik vind opzoeken, de kelder dus.

Grtz
Kris
Door CeesT
#50991
Hoi,

Ik ben vandaag gewoon aan het werk, ik hobbel hier maar wat rond van het ene gekoelde gebouw naar het andere en probeer het zo rustig mogelijk te houden. Dat lukt vrij aardig moet ik zeggen. Om 20:00 uur vanavond zit mijn dienst er op en dan komt de ellende pas. In de dienstauto heb ik geen airco in onze eigen auto wel dus de weg naar huis wordt al zweten denk ik. Thuis hebben we alleen airco op de slaapkamer, dit omdat ik vaak nachtdienst heb en overdag slapen toch al moeilijk genoeg is, dan is fris slapen wel zo prettig.

Ik denk dat ik vanavond maar op tijd naar bed ga... Nog een week dan hebben we vakantie en zoeken we de koelte van Scandinavie weer maar op. Heerlijk.
Door tuinmantom
#50997
Die warmte dat valt allemaal wel mee, maar dat betuttelende gedrag van de media vind ik erger :p

Op radio en tv worden er experts bijgehaald die ons het wereldschokkende nieuws te melden hebben dat we water moeten drinken. Ohja en geen koffie of alcohol, mag je niet doen! Je mag ook niet in de zon, want ojee al die UV, en geen inspanningen want met al die ozon! En kinderen en ouderen zijn plots risicogroepen. Die moet je binnen opsluiten.

Denkt de media dat we allemaal kleuters zijn, of willen ze ons gewoon dom maken :)
Door CeesT
#50999
maar dat betuttelende gedrag van de media vind ik erger


Hoi,

Toegegeven, het is inderdaad allemaal een beetje veel maar als we met al die waarschuwingen een persoon behoeden voor overlijden door de warmte dan is dat de moeite van het waarschuwen dubbel en dwars waard.

En kinderen en ouderen zijn plots risicogroepen.


Dat is niet plots, dat is al eeuwen zo. Mijn vrouw werkt als verpleegkundige op een PG afdeling en ik kan je vertellen, beste brave zooiensteker, dat de mensen daar op dit moment bij "bossen sneuvelen", om het maar even oneerbiedig te zeggen. En uit eigen ervaring, ik denk wel dat je van ervaring kunt spreken met 5 bypasses, kan ik je vertellen dat hartpatiënten het met deze temperaturen nou ook niet echt gemakkelijk hebben. Terwijl ik mezelf het hele jaar door bij normale temperaturen wel kiplekker voel loop ik nu de hele dag te happen naar adem net of ik de hele dag lucht tekort kom.


Ohja en geen koffie of alcohol


Wie houd je tegen om met dit warme weer een half kratje bier achterover te tikken, ga dan ook meteen even lekker bruinbakken in het zonnetje. Als het misgaat draait de samenleving verder wel op voor de te maken ziektekosten dus wat maakt het uit.

Nogmaals het is allemaal inderdaad een beetje veel met de waarschuwingen en weeralarmen maar om ze nou compleet in de wind te slaan lijkt met toch niet echt verstandig met deze extreme temperaturen.

TuinmanTom blijf bij je schoffeltje...;).