Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door pdw112
#55669
Volgens berichten die opgevangen heb kan het 30 uur achter elkaar gaan sneeuwen.
Wie heeft hier ookal van gehoord.
Door weatherservice
#55671
De situatie is inderdaad leuk met een L dat richting het noordwesten van FR trekt, maar o zo ver nog. Ik bespreek het in mijn weerberichten dan ook met de nodige nuance. 100 km naar het noorden geeft immers regen in de plaats van een bak sneeuw. Het is en blijft natuurlijk wel een situatie om in de gaten te houden ! Fijn dat je een topic start voor diverse meningen !
Door Snarf2000
#55674
Dat is bijna net zo zeldzaam als 30 uur achter elkaar regenen.
Ik moet het nog zien.

En blij zou ik er ook niet van worden.
Wel als weeramateur zijnde, maar dat is een ander verhaal.

Grt. Frans
Door pdw112
#55682
Weermodellen houden vol: zondag en maandag opnieuw (flink wat) sneeuw.

Ook de GFS modellen geven aan dar er sneeuw komt op zondag en maandag.
Door Luc
#55685
Ik ben echte een liefhebber van sneeuw. Maar voor één keer heb ik liever dat de sneeuw pas dinsdag valt. Ik ben namelijk ook carnavalsvierder en maandag is de optocht. Bij een flink pak sneeuw is er een kans dat deze wordt afgelast :ohmy:

Maar goed, het is nog ver weg dus ook onzeker. Zeker bij sneeuwsituaties moet alles precies goed vallen.

PS: De carnaval begint voor mij al morgenvroeg (ik organiseer de schoolcarnaval en -optocht). Dus vanaf morgen waarschijnlijk niet meer online tot woensdag.

Gr,
Luc
Door SpeedyGJ
#55687
Momenteel ziet het vooral voor het westen best wel goed uit, noorden komt er wat minder vanaf.
Maar inderdaad het is allemaal nog even onzeker hoe en wat, 50km verschuiving kan al tot regen gaan leiden ;)
Door tjabine
#55702
Nieuwe pluim is niet zo scheutig meer met neerslag van zondag op maandag helaas.

Bijlagen
PLUIM_06260_NWT-9b66e6c81a00f972a649b273cfee7e71.png
PLUIM_06260_NWT-9b66e6c81a00f972a649b273cfee7e71.png (32.67 KiB) 3138 keer bekeken
Door AenG
#55729
Er is hier in het oosten van het land weer genoeg gevallen.
Eerst maar eens het weerstation schoonmaken:)

Bijlagen
P1030062.jpg
P1030062.jpg (33.45 KiB) 3138 keer bekeken
Door pdw112
#55730
Hier is ook wel weer wat gevallen.
Eigenlijk moet ik de zonnepanelen op het dak schoonmaken maar ik blijf lekker beneden.
Sneeuw snelt vanzelf wel dan maar even wat minder stroom opwekken.
Door weatherservice
#55735
Dit zou het zo wat moeten worden denk ik:

"Terwijl ze deze ochtend in grote delen van Nederland kunnen profiteren van een toch wel onverwacht dik pak sneeuw (zie onderstaande paragraaf), houden wij Belgen de weersituatie in de gaten voor de namiddag en avondperiode. Een regen- en sneeuwzone trekt op dit moment van schrijven (10:40) over Frankrijk met diverse gladde toestanden tot gevolg. Er heerst zelfs een code oranje in het noordwesten van Frankrijk voor de sneeuwval die later vandaag wordt verwacht."

Meer leesvoer: http://www.noodweer.be/10-02-weerbericht-10-februari/


[img]http://www.onweer-online.nl/images/userimages/forum/user_11762/132396.png[/img]