Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Vijversenkoi
#57332
Wetenschappers - weerkundigen en de Franse weerzender Météo voorspelen dat de komende zomer voor West-Europa de koudste wordt sinds 1816 toch mogelijk zou worden, het jaar dat meteorologen kennen als 'het jaar zonder zomer'. Volgens Météo zullen grote delen van Europa in juni en juli slechts enkele zomerse dagen kennen. In augustus kunnen we ons aan zware stormen verwachten.

Wat denken jullie hier over.
Door nolversteeg
#57334
Is goed voor de statestieken, en het algorithme waar de weervoorspellingen mee gedaan worden.
De Elementen laten zich niet besturen, dus we zullen het er mee moeten doen.
Door weatherservice
#57335
Kort gezegd: pure larie.

Het zou mij niet verwonderen dat we net het omgekeerde gaan krijgen.
Door ws vreewijk
#57338
:) Je snijd een leuk onderwerp aan voorspellingen.

Mijn mening ze kunnen niet eens een week vooruit voorspellen regelmatig zitten ze ernaast.;)

Waarom zou dan de voorspelling wat er de rest vd zomer gaat gebeuren dan wel accuraat zijn.

Mijn mening is dus een larie verhaal.

En zware stormen voorspellen kan ik ook...ik voorspel dat er in de herft storm komt:laugh:

Alle gekheid wat ik wel zie is dat de opwarming vd aarde althans bij mij niet meetbaar is over de laatste jaren,dat samen met onweer zijn de dingen die me het meeste interreseren.

gr Chris
Door Luc
#57341
Seizoensverwachtingen zijn nog steeds in een experimenteel stadium. En dat zullen ze voorlopig ook wel blijven. Zeker voor West-Europa, waar de invloed van de Atlantische Oceaan groot is, is de voorspelbaarheid van het weer op lange termijn laag.

De exacte posities van hoge- en lage drukgebieden, bepaalt hier in grote mate het stromingspatroon en daarmee ook de temperatuur. Immers een noordwesten wind voert koelere lucht aan over zee en een zuidoosten wind warme lucht vanaf land.

Gr,
Luc
Door Vijversenkoi
#57354
Ik geloof er ook niet veel van, maar ik vond dit zo een frappante uitspraak, dat ik het toch even in de groep (euh forum dus) wilde werpen.
Door tuinmantom
#58068
Het moet er al erg slecht aan toe gaan in augustus om de koudste zomer in West-Europa sinds 1816 te worden... Juli lijkt stilaan het gemiddelde opnieuw op te trekken waar we in juni wat te kort hadden.