Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door weatherservice
#59262
Dag luitjes !

Morgen en vooral maandag lijkt het voor de omgeving van de Benelux opnieuw raak te zijn ! Een uitdiepend lagedrukgebied langs een loeiharde 300 hPa straalstroom bereikt in de loop van zondag 'stormniveau'. Op maandag tussen 09:00 en 15:00 lijkt het stormveld over onze omgeving te lopen met windstoten tot 100, lokaal 110 km/h.

Ikzelf heb er nog wat meer info / weerkaarten rond verzameld.
Meer info: http://www.noodweer.be/storm-maandag/

Wat denken jullie over de stormkansen ?

Nicolas
Door weatherservice
#59264
GFS 12:00 loopt met een iets zuidelijkere koers van de 970 hPa kerndruk. Op het luchtvaartnieuws.nl wordt er al gesproken over een 'orkaan' dat de luchtvaart in het UK ernstig zal hinderen .. Dat lijkt mij er dan weer over ...
Door jorissynaeve
#59266
Ik heb toch maar al wat voorzorgen genomen en mijn weerhut extra vastgelegd alsook losliggende onderdelen wat uit in de windluwte gelegd.
Ik ben niet zo'n fan van te veel wind omwille van de mogelijke schade.
Door ws vreewijk
#59267
Laat maar kome Nicolas,

Een beetje leven in de brouwerij kan geen kwaad er moeten extremen zijn anders is het een dooie boel qua weer.

Veel schade hoeft nou ook weer niet maar wat woei kan geen kwaad ,
!
Gr Chris
Door weatherservice
#59275
GFS en WRF hebben in het laatste runs (zondag 27 oktober) het stormveld laten afnemen tot 90-100 km/h als maximale windstoten. Behoorlijk frappant als je gisteren in de 12:00 run nog 100 tot 120 km/h ziet staan ! Iemand die een verklaring weet ?

ECMWF blijft op koers met (zware) storm voor het noordwesten van Nederland.

Nicolas
Door duck1966
#59286
Het moet ff een dag wachten. ik lig morgen om 8 uur in de oka voor een oog operatie. Dus zal er niet veel van mee krijgen, 1 voordeel het is in heemstede dus wel lekker dicht bij de kust.
Door Meteoschoonebeek
#59295
Het gaat morgen flink tekeer lijkt me
Windstoten rond de 130 km/u aan de kust.
Voor ons is het weer een mooie ruige dagje
Bijlagen
waarschuwing_land_1.png
waarschuwing_land_1.png (40.11 KiB) 2809 keer bekeken
Door hanszzz
#59296
Echt wel een interessant dagje morgen :woohoo: Hopelijk niet te veel schade aan onze windvanen en windmeters :( er zullen morgen wel hier en daar weer records verbroken worden :silly:

Grt Hans
Door William
#59297
Ik heb mijn windmeter +/- 4 meter laten zakken want deze staat niet getuid, wanneer de wind gezakt gaat hij weer omhoog.

Gr william